Gå til innhold

Noen med tre barn?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilken aldersforskjell har dere på de? Jeg har to nydelige jenter med to års mellomrom, men kunne faktisk tenkt meg en liten en til om ca 4 år. Er det utrolig mye mer arbeid enn to? Synes det er ganske hektisk til tider å strekke til med bare to:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ja da! Her har vi tre barn! Nå er de 8, 5 og "null og et halvt". Sett i forhold til midterste her kunne vi ikke ha fått tredjefrøkenen tidligere - midtersten er fryktelig sjalu, og vi får prøve å gjøre livet så godt for henne som mulig...

Om det er så mye mer arbeide? Det kommer vel an på sist ankomne.. Nora er en veldig enkel frøken, gnir hun seg i øynene så legger jeg henne i sengen eller vogna, og hun sovner uten protester - nesten alltid. Har ikke hatt sånne unger før, jeg;-) Jeg har blitt "mester" i å planlegge, og de gangene det går skeis med tiden er det vel planleggingen det skorter på. Merker ikke så stor forskjell fra 2 til 3, annet enn at bilen er vesentlig trangere, og at jeg nok en gang ikke får sove lenge om morgenen!

Jeg har alltid hatt lyst på tre barn. De skal følges opp når de blir større også, og det tar tid å følge på allidrett og svømmekurs og skirenn og lekselesing! Og man vil jo være med for barna sine! Så fire barn får jeg nok ikke, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire jeg da, på 9 1/2, 8(snart), 3 og 6 mnd.

 

Syns på en måte at det var enklere med nr 3 enn med nr 2. Da jeg fikk nr 2, så måtte nr 1 hele tiden underholdes. (det er 20 mnd mellom de). Med nr 3 så hadde de to eldste hverandre hele tiden. Men nå har vi vært heldig å hatt lite sjalusi.

 

Men arbeid er det jo, (er hjemmeværende), men det er forskjellige behov til forskjellig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter med nesten to og et halvt års mellom rom, tredjemann kom rett etter mellomsten hadde fylt fire. Synes nesten det er roligere nå enn når mellomsten var liten, da krevde jo fortsatt eldste mye oppmerksomhet. Nå klarer de eldste mye selv, i tillegg er de flinke til å underholde minstemann. Du blir jo litt satt tilbake når det gjelder friluftsaktiviteter med en baby, men det varer jo ikke så lenge. Vi tar han stort sett med der vi måtte ønske, i dag skal vi prøve oss i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...