Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Leste om dette et sted, og lurer på om dette er verdt et forsøk. Så kjedelig med bekkenløsning som gjør at du blir 'lat som en pannekake', så jeg er veldig interessert om det finnes noe som hjelper.
Regnbuemor til 2 Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Vet ikke mye om vanntrening. Men jeg holder min BL i sjakk med fysioterapi kombinert med akupunktur. Det blir ikke bedre av det i grunn, men det blir i allefall ikke værre.
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2007 Takk for svar - kanskje jeg skal prøve det? Flytter til Norge om 5 dager og da tenkte jeg å ta kontakt med legen for henvisninger. Bra å høre at det ikke blir verre. Hater selv å være så 'bevegelseshemmet' av dette - gleder meg til lange skritt igjen!
Nr-2-i-magen Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Hei, vanntrening har hjulpet veldig på meg. Men det er viktig at en kjenner sin egen begrensning. For en kan fort bli verre hvis en bare kjører på med allslags øvelser. (Kjenner det ikke like godt under vann når en overbelaster)
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har ikke tilbud om vanntrening her jeg bor, men har vært endel i baseng allikevel. Min erfaring er at det er utrolig deilig å kunne bevege seg ganske fritt i vann uten å kjenne noe særlig til smertene. Problemet mitt er at jeg faktisk blir litt værre i bekkenet ett par timer etter at jeg har kommet opp av vannet, og det uansett hvor lite eller mye jeg beveger meg i vannet. Jeg får akupungtur hos fysioterapeut. Fram til jeg var ca 20 uker på vei så hjalp det på den måten at jeg fikk løst opp endel av de muskelknutene som hadde satt seg i ryggen fordi jeg ikke greide å slappe av når bekkenet gjorde som mest vondt, og det holdte bekkensmertene stabile. Nå i det siste har nok smertene blitt litt værre, og både jeg og fysioterapeuten har begynt å tvile på at det er så veldig mye mer han kan gjøre for meg nå...
TusseMor07&09&14 Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Jeg går på vanntrening 2 ganger i uka, og vanlig fysioterapi 1 gang i uka. Synes det er helt nydelig å få bevegd meg på vanntreningen!! Begynte å bli fryktelig lei av å bare sitte på rumpa! Jeg annbefaler vanntrening på det sterkeste! Synes det er helt toppers!!For meg i allefall...
Kaktus 14.06. - 11 dager Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2007 Fint å høre om andres erfaringer. Elsker å gå tur med lange skritt i hurtig tempo - min form for trening. Men det går ikke nå, og om jeg går kortere turer i passe tempo så straffer det seg veldig senere på kvelden og natta. Håper evt, vanntrening kan hjelpe meg til å holde ting litt i sjakk eller hvertfall gi meg følelsen av at jeg beveger meg litt.
Krølle K Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Hei, jeg går også på fysioterapi 1 x i uken og på vanngym for bekkenplager 2 x i uken på Oslo Fysioterapi. Dette holder bekkenplagene i sjakk, synes det har hjulpet veldig bare på 2 uker! Absolutt å anbefale - men husk å gå et sted der vanngymen er lagt opp for bekkenplager og ikke på vanlig vanngym for gravide, der er ofte øvelsene altfor tøffe for oss bekkenplagede
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 går på bassengtrening 1 gang i uka, anbefaller på det sterkeste =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå