Gå til innhold

Kan sønnen min ha KISS???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest om KISS og snakket med en venninne som har en unge med KISS og funnet ut at sønnen min også har det? Mye tyder på det, men legene tror ikke på meg.

Må bare høre om dere er enige. Vet jo ikke hvor mye dere vet om det...

Vel, tegn jeg har funnet ved han:

- Øm i nakken

- Banastilling og bakoverbøyd hode

- Sein i utviklingen

- Liker ikke å ligge på magen

- Klarer ikke å bøye hodet framover, eller holde det rett opp. Det ligger alltid bakoverbøyd

- Beveger ikke armer og bein likt

- babler ikke

- Sover ofte urolig og våkner med plutselig skriking.

- Noen av bildene av KISS-babyene på kiss-kidd.no er som å se han.

Dette er noe av det jeg har merket hos han.....

Hva tror dere? Jeg håper det er det, for da kan han bli god igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene har såvidt jeg har forstått, lite tro på denne diagnosen. Prøv å ta ham med til en kiropraktor eller fysioterapaut som manipulerer ledd (eller osteopat tror jeg det heter). Kanskje dere har en fysioterapaut tilknyttet helsestasjonen som eventuelt kan henvise deg videre til rett sted.

Skrevet

jeg skal til en manuellterapeut som skal se på han neste uke. Fysio og kiropraktor har han gått til jevnlig, og de vet ikke.

Skrevet

Jeg tror det er lurt av deg å ta gutten med til manuellterapeut. Jenta mi har hatt alle de symptomene du beskriver som gutten din har, og fikk diagnosen KISS for to uker siden. Jeg har vært i kontakt med helsestasjon og lege, og barneavd. på sykehuset. Ingen har kunnet hjelpe oss, og etter jul ble alt bara forverret. Hun er 5mnd. Takket være disse sidene fikk jeg mistanke om KISS, og nettsida om KISS-KIDD. Tok kontakt med en av manuellterapeutene som sto oppført der, og fikk komme til han neste dag. Han kunne fastslå at jenta mi var et klassisk tilfelle av KISS, og at hun med stor sannsynlighet vil bli helt bra. Jeg ble veldig letta, samtidig som jeg syns det er vondt at jenta mi har hatt så mye plager og vondt. Og jeg syns det er fryktelig dårlilg at helsevesenet ikke vet mer om denne diagnosen. Da jeg var på 5mnd. kontroll denne uka hadde de aldri hørt om kiss på helsestasjonen.De sa at dette ikke kunne være en annerkjent medisinsk diagnose!! For meg er det det samme hva det kalles, bare jenta mi får hjelp. Og etter to behandlinger er hun mye bedre allerede.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Vesla her hat kiss, og symptomene vår manuelterapaut harfastslått det med er:

Gulping, bananstilling, favorittside, forstoppelse. Født 10 dager etter termin ( risikogruppa er født er 3 uker før eller 1 uke etter) Over 4 kg ved fødsel, Stiv i nakken ( nedsatt leddfunksjon...)

Vi ble først sendt til fysioterapaut på 6 ukers kontrollen da hun ikke ville snu hodet til venstre, og lå i bananstilling. Vi var der to ganger før hun sendte oss videre til manuelterapaut. Har vært der tre ganger nå, og hun er så og si friskmeldt. Så be om å bli sendt til fysioterapaut eller manuelterapaut. Det går fint an å ta kontakt med en manuelterapaut selv for time, bare fortell om dine mistanker=)

Bor du i Oslo, anbefaler jeg deg å ta kontakt med Sentralstasjonens Fysikalske Institutt AS =)

Skrevet

gutten min har også noen av symptomene på KISS. hadde han til behandling hos manuelltereapeut, og merker godt forskjell etter kun den ene behandlingen! han sov bedre allerede første natten! så det er absolutt å anbefale! skal til flere behandlinger, og manuelltereapeuten mener han vil bli helt bra!:)

Skrevet

Det er desverre begrenset kunnskap i Norge om denne diagnosen, spesielt hos allment helsepersonell.

Oppsøk en manuell terapeut, dette er en fysioterapeut med spesialutdanning. Er ikke mange behandlinger som skal til (er gratis for baby) før han har det mye bedre.

Min sønn trengte bare 2. Men hadde aldri blitt oppdaget om ikke vi sto på for å få det undersøkt. Her visste nemlig hs og lege NADA om dette...

Skrevet

Trodde alle babyer siklet litt og gulpet litt ogsånn, jeg.. Hmms.. Ble helt paranoid jeg nå!

Skrevet

Han har nok KISS ja. Storebror her i huset hadde det og ble helt bra etter 2 behandlinger hos manuellterapeut.

Skrevet

En kiss baby gulper og sikler ikke bare LITT............... Her kommer det mengder:)

Forsåvidt en samlet vurdering av flere symptomer som gir diagnosen. Den eneste som alltid må være tilstede er nakkeasymmerien. Så ingen grunn til å bli paranoid.

Til Hi: Du gjør rett i å gå til manuellterapeut, de finner raskt ut om det er kiss. Vil ønske deg lykke til!

Skrevet

Fint at ikke bare jeg har mistanke om det da. Skal til manuellterapeut på tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...