Arb.ledig husmor Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jenta vår er når 4 1/2 mnd, og vi lurer på når ho vil slutte å gulpe. Ho får kun Nan da, skal prøve å gi collet neste uke... E redd for at ho vil gulpe ut hele den nylagede dåpskjolen sin på søndag, men er jo ingenting vi kan gjøre heller. Når sluttet ditt/dine barn å gulpe???
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Eldstejenta slutta rundt 9-10mnd... minstejenta er fire uker bare, og vi håper desperat det har tenkt å bli litt mindre ille enn storesøster....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 vi har en gulper, han gulper massevis og er 4 mnd. det bedrer seg når de nærmer seg 1 år, for da har det vokst seg til inne dem.
Arb.ledig husmor Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2007 Dere fikk ikke noe tilbud om å sjekke reflusken??? Vi har fått vite av osteopaten at det kan hende at lukkemuskelen i halsen ikke virker som den skal, men er jo ingeting man kan gjøre med det (
xxxo Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 husker ikke når hun slutta men var vel mye bedre når hun ble 6 mnd. vi hadde på en stor smekke som vi tok av rett før vi skulle gå opp i kirka. utrolig nok så gulpet hun ikke hele tiden hun hadde på dåpskjolen, bare litt når hun hadde på smekka.. men om det kommer gulp på senere er det vel bare å vaske den? men bruk smekke så det ikke er gulp på kjolen under selve dåpen eller når dere tar bilder. ka-ping: krysser fingrene for oss begge. nr 2 er 5 uker og vi vil helst ikke ha en gulpunge igjen. hadde jo aldri klær uten gulp på i mange måneder.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Mathias gulpet MYYYYYYYYE og ja da mener jeg MYYYYYYYE!!! stellebagen var full av extra klær hver gang vi skulle ut av døra! kiipt! men til saken...vi gikk til refleksolog og han fant ut at det ikke var lukkemuskelen som var problemet (som d ofte er visst), men for høy aktivitet i mage, tarm og nyrene...uansett...han fixet biffen etter 2-3 behandlinger. Mathias gulper nå bare en sjelden gang og det er helt nydelig!!
IAIA Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Min lille engel er 8 mnd og gulper mye ennå.... Selv når han får brødmat og middagsglass.... Alle klær er nå deilige og oransje.... Håper det gir seg snart. På alle bilder har han en kledelig smekke rundt halsen, og vi har alltid med skift til hele familien... Har sikkert 50 gulpekluter... Ikke moro, men men.... Håper som sagt det snart går over... Lykke til i dåpen!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har ei som har vært stoooorgulper ut av dimensjoner. Hun har refluks, og har fått medisin for det fra hun var 3 mnd. Ble mye bedre da hun var 8 mnd. Nå er hun 9 mnd, og det har blitt så bra at vi har funnet ut i samråd med legen at vi skal forsøke uten medisin en stund! Kryss i taket!! Her har det vært skiftinger dag og natt. Syremålingen hun var på viste 317 sure oppstøt i løpet av et døgn, så her snakker vi MYE gulp!
ukjent Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Akupunktur har hjulpet her( de bruker ikke nåler på babyer!). Han er mye bedre nå! Før det prøvde jeg både rismel og hyppige måltider,men det funka ikke.
Gjest Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 Gutten min har mer eller mindre slutta å gulpe nå. Han er 9mnd. Han har gulpet mye. Det begynt å roe seg da han var 6.5mnd. Jenta mi var en skikkelig storgulper. Hun hadde skikkelig sprutgulp, og i ettertid ser jeg at hun trolig hadde reflux. Hun sluttet helt brått med dette da hun var 6mnd. Gulpet litt i noen måneder til, men mye mindre
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Jenta vår har fått erstatning, Nan, hele livet (4 mnd.) pga. at jeg ikke har melk nok. Når hun fikk den man blander selv gulpet hun veldig veldig mye, var vel nesten oppkast hver gang hun hadde fått mat, selv om vi målte opp riktig mengde pulver i forhold til vann. Men når vi gikk over til den som er ferdigblandet så sluttet hun. Vet ikke hvorfor, det bør jo være det samme, men hun fikk hvertfall en gulpe/oppkast reaksjon på pulverutgaven av Nan. Kan jo være at din lider av det samme...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 vi har også hatt en sprut-gulper som har gulpet masse, han ble noe bedre da jeg sluttet å drikke kumelk når jeg ammet. Han er 9 mnd og gulper ennå, men det kan gå dager i mellom - så vi lurer på om det er noe han spiser som påvirker ph-verdien i spiserøret som gjør at han gulper. Kaster også opp innimellom.
komplett familie Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Vi har vært hos Homeopat, for gutten vår har avføring en gang i uken og gulper mye - er jo en sammenheng! Medisinen har enda ikke hjulpet på oftere avføring, men han har sluttet og gulpe =)
Mathias`mamma Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 MANGE som får problemer med kolikk og/eller mye gulping med NAN. Bytt til colett med det samme.Hvis ikke bør du, som de sier over her, skjekke barnet for reflux. Men de som har reflux ser man det gjerne på veksten.
jente06OGgutt09 Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 hei serinas_mamma.. jenta mi gulpa oxo mye av NAN, oxo prøvde vi collet, men det ble enda værre, fordi den er så vanskelig å røre ut, så hun gulpa omtrent klumper... vi begynte på hipp på torsdag, og etter det har hun ikke gulpet så mye og ikke har hun så vondt i magen heller...
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 Serinas_mamma: Ikke prøv collett!!!!!! Det gjorde vi! Den stinkere!!!!!!! Og det ble verre... Vi prøver Holle nå, men ser ikke ut til å hjelpe. Jeg tror ikke det er derfor med eline... VI har ikke funnet ut hva det er ennå, hun er og 4,5 mnd. Vi skal til hs på mandag - håper vi kan finne ut noe som bedrer det. Hun har nemlig blitt verre nå, men det mente hs var siden hun har blitt så aktiv nå. Det gikk bra med dåpskjolen her, krysser fingrene for dere! Men da vi skulle ta bilder gikk det ikke fullt så bra, men da får vi bare vaske den og prøve på nytt. Bare pass på å ikke gi frukt, sviske, grønnsaker eller andre ting som kan sette flekker den dagen:)
oooio... Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 min gulpet masse helt frem ti jeg begynte med fast føde til han(ca 4,5mnd)Da ble det betydelig mindre med en gang.Collet stinker ja. jeg bruker bare hipp.lukter ingen ting når det kommer opp igjenn.
Arb.ledig husmor Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 5. februar 2007 Dåpen gikk bra... hadde på smikke helt t vi sku fram t presten... og sa t folk at de ikkje måtte løfte på ho... Så det gikk bra med dåpskjolen både i går og i dag ) Vi ha kjøpt collet som vi tenkte vi sku prøve.. ha bytta helsestasjon, ha ikke spurt ho om sjekk av refluxen... men spurte ho vi hadde før og ho sa bare vi sku prøve m mindre mat... Men om vi gir 30 ml eller 180 ml gulpe ho like mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå