Gå til innhold

Ingen blødning etter MA?? - og hvor lenge bør jeg vente?

Kristin - prøver igjen :-)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat hatt en MA, og hadde utskraping på onsdag. Legen sa jeg kom til å ha blødning i en uke (ingen "kanskje" i setningen...), men jeg blør ikke i det hele tatt. Er dette vanlig? Såvidt litt rød/brun utflod, men det er alt.

Og når jeg først er i gang, de sa også på sykehuset at jeg burde vente en syklus før jeg prøvde igjen med å bli gravid, mens jeg ser her at en del gynekologer sier at kroppen uansett venter til den er klar, så det ikke er nødvendig å drøye 'prøvingen'. Noen erfaringer og råd?

Setter stor pris på alle svar! Vi skulle vel alle ønske at vi var i et annet forum enn akkurat dette, så lykke til til alle dere andre - håper dere snart er tilbake i tri.1!! :-)

Fortsetter under...

Trist at du måtte oppleve dette :o(

jeg har vært igjennom det 2 ganger, etter første utskrapning blødde jeg ingenting, som deg. Andre gangen småblødde jeg i 2 uker. Første gangen ventet jeg 7 uker på mensen, denne gangen har jeg ventet 4 og venter stadig...

Lykke til neste gang!

Det er jo heeelt individuelt.. og kommer også an på hvor lite "sår" de har laget, og slik..

Jeg har nå blødd i over 4 uker.. noen blør masse i en uke, noen 2, noen blør litt helt til mensen kommer, noen får kanskje bare litt utflod, sånn som deg.. så du er egentlig bare heldig som ikke blør :)

Jeg hadde MA i uke 18. Overlegen på sykhuset anbefalte oss å vente med forsøk til etter 1.mens slik at livmoren fikk "bygd" seg godt opp igjen, renset seg og var klar til feste av nytt egg.

For meg tok det 7 uker før mensen kom. Det føltes som en evighet og jeg var veldig opptatt av å bli gravid igjen, det er nok en veldig vanlig sorgreaksjon.

Nå er jeg glad vi har ventet. Vi gjorde ingen seriøse forsøk i det som kunne vært vår 1. prøveperiode etter at mensen kom igjen, men nå begynner jeg å føle meg klar.

Men alt dette er jo opp til den enkelte og det finnes nok ikke et fasitsvar på hva som er riktig å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...