Gå til innhold

føler meg tung og "dopet" i kroppen


spireliten

Anbefalte innlegg

Er nå startet i min 7 svangerskapsuke, og når kvelden nærmer seg 21.00 føler jeg meg helt elendig i kroppen. den kjennes tung og dopet ut. Som om jeg har fått noe sterkt beroligende. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men kjenner meg så tung fysisk og psykisk. Er det noen andre her som har opplevd dette? Har sikkert noe med at jeg er i full jobb i barnehage, og kroppen er trøtt og sliten når det er kveld. Sover i gjennomsnitt 2.5 time middagshvil, men alikevel....

er ikke noe selskap for min kjære for tiden...hehehe. sover og sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, du trenger ikke bekymre deg! Jeg er 13 + 0 i dag, og hører egentlig til i 2. trimester, men smugtitter her i dag. Følte for å svare på spørsmålet ditt. Jeg hadde det akkurat slik du beskriver i starten. Følelsen av å ha spist en bøtte med valium. Gjorde en del research (er journalist av yrke, og kan ikke roe meg før jeg skjønner sammenhengen i ting), og fant ut at det skyldes den sterke økningen av progesteron. Progesteron har en sedativ (bedøvende) effekt. I unaturlig store mengder kan det til og med ha en hypnotisk effekt (!) Man kan med andre ord bli helt slått ut av det, både fysisk og mentalt. Det er individuelt hvor sensitiv man er for hormoner. Jeg er temmelig sensitiv. Tungheten letter som regel etter ca 12 uker. Hos meg henger det fortsatt litt igjen, det er akkurat som om alle følelsene mine er noe "dempet", eller rettere sagt "trykket ned". Fortsatt en del trøtt, og heller ikke noe sprudlende selskap for kjæresten.Det er normalt, men går over etterhvert. Lykke til videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til journalisten. Jeg har følt det sånn i mine 10 uker og blir litt redd. Føler meg tung, dopa, sliten, trøtt, utkjørt. Godt det ikke bare er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

på lommelegen under temaet graviditet og svangerskapsplager, ligger det en artikkel skrevet av en kvinnelig lege med tittel "Gravid og i tåka?". Både nyttig å morsom. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...