Gå til innhold

Jeg bare griner og griner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er visst ganske sippete for tiden, og sliter med søvnen....Men det som skjedde i dag bare topper alt, vet at jeg ikke kommer til å få sove før dette marerittet er over.

Solgte vår gamle bil. Brukt 25000 på å reparere den, solgte den for 29000. To uker etter overtagelse ringte fyren i dag, og sa hele bilen har kollapset. Han vil heve kjøpet, og da vi sa nei sa han bare at vi kom til å høre fra hans advokat.

Vi er begge studenter og har SVÆRT dårlig råd. Pengene skulle brukes til å skifte baderomsvinduet som er så morkent at vi ikke får det igjen, + dassen som er kaputt. Nå kan vi risikere å havne midt oppi en strid om disse pengene i flere uker/mnd.....og ende opp med å måtte betale alle saksomkostninger...! Er bare helt fortvilet. Babyen kommer om under to mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får en stor klem fra meg. Skjønner at du er frustrert og håper at det ordner seg :)

Skrevet

stooor trøsteklem.

bare gråt og få det ut. vet hvor forferdelig det er å ha slike ting hengende over hodet i en sånn tid som dette. håper virkelig det ordner seg for dere.

Skrevet

Var det et verksted som reparerte bilden? I så tilfelle tror jeg de kan holdes ansvarlig. Man betaler ikke 25000 i reperasjoner for at bilen skal kollapse like etterpå. Føler med deg, og ønsker deg lykke til!

Skrevet

Enig med deg, anonym. En kan jo ikke betale 25000 i reperasjoner hvis bilen ikke er i orden når den kommer tilbake. Snakk med verkstedet, hør med de hva de synes er rimelig. Dere kan i alle fall ikke holdes ansvarlige, og jeg tror ikke at det blir noerettsak ut av det. Men det er nå bare min mening...stor trøsteklem!

Skrevet

Jeg trodde heller ikke det var stort mer som kunne gå galt. Men de som er reparert er helt andre ting en det som gikk i stykker nå. Vi har aldri hatt startproblemer da vi hadde den...pluttselig var hele det elektriske systemet røket, og bilen måtte taues til verkstedet. HATER BILER

Skrevet

Har dere kontraktfestet bilkjøpet? Hva står det isåfall i den? Hvis dere skrev at "bilen selges i den stand den er i" f.eks, har dere en ganske god sak...

Skrevet

ja, kontraktfestet. men jeg trodde alle bruktbilkjøp var selges som den er, men det var det tydeligvis ikke. så saken er heller usikker. kan tippe begge veier. men han som har bilen har det sikreste kort. hva hvis han kjenner verkstedet? hvis de sier vi umulig ikke kan ha visst om bilens elendige stend er vi fucked...og prisen på 25000 for å få den på veien høres litt vel høy ut. kanskje det koster det for å fikse alt som er galt, men han kan jo ikke forvente nybilstandard for 29000! Puh.

får ikke sove, vet ikke hva jeg kan gjøre for å få denne saken ut av verden!

Skrevet

Tror ikke kjøper har noe rettighet til å heve kjøpet så lenge den er kjøpt privat. Hvis bilen er solgt som den står og dette er opplyst ved kjøpet, så tror jeg ikke kjøper har noe å komme med. Du kan kontakte forbrukerrådet på mandag og høre om hvilke rettigheter som gjelder ved kjøp/salg. Lykke til

Skrevet

Trodde angrfristen på bilkjøp slik var 10 dager jeg, og da kommer han jo ikke så langt vist det var 14 dager. Men nå kan jeg jo ikke reglene helt i hodet da.

Vil bare ønske der e lykke til og håpe alt ordner seg før babyen deres kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...