Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg vet jeg har sett noe om det her før, men jeg husker ikke hva konklusjonen var..

Noen som vet om det er noe i veien for det? Har ikke sjekket med NAV, er ikke så langt på vei ennå..

Poenget er i alle fall at hvis det er mulig å gjøre det på denne måten får jeg jo 20% mer lønn og like lang perm som de som velger 54 uker med 80%.

Mulig det kan være ufordelaktig dersom jeg skulle bli gravid igjen tidlig i permisjonen, slik at gjennomsnittslønnen for utregning til neste perm blir mindre pga. 2 mnd uten lønn, men det har jeg ingen planer om å bli... Dessuten har det kanskje ikke så mye å si om man har fast lønn?

Noen som kan svare?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8062948-100-l%C3%B8nn-2-mnd-ubetalt-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på ett inntil års ulønnet permisjon når du er ferdig med fødselspermisjonen.

Derfor går det helt fint å gjøre slik du skriver.

Vi regnet over det ved den første ungen og fant at vi ville tjene litt ekstra på å ta 80% istedet for 100%. Så i vårt tilfelle så lønnet det seg ikke.

Når du tar det regnestykket så vær obs på årsskifter. Du får bare feriepenger for de første 12 ukene hvert år. Derfor kan det være lønnsomt/ulønnsomt å fordele permisjonen over ett eller 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...