Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! svarte på innlegget ditt om førstegangsprøver? men legger inn dette likevel. Jeg er også 33 (73),venter min første i august (ca 22) og har også epilepsi,har lett etter flere som er i min situasjon. Er det noe du lurer på så kan du bare spørre meg. Jeg er inne på denne siden eller 1 trimester,flytter snart over til 2. Skal på tidlig UL på tirsdag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så hyggelig at du skrev til meg. Jeg er i 2pp. Og teste postiv på el test i går fredag. Så nå blir det spennende å se:). Jeg har vel egentlig ikke noen spørsmål i forbindelse med epilepsien. Det vil vel kanskje være flere spørsmål om jeg skulle bli gravid. Jeg har vært i samtale med epilepsisykepleier på Rikshospitalet, så jeg har begynt å ta Folsan 5mg. Trodde først at jeg var gravid, men har tatt flere tester og alle var negative. Føler at jeg har så mange symptomer. Men det er vel kanskje fordi jeg ønsker å være gravid. Forrige syklus fikk jeg tr to dager over tiden og da varte den bare i ca 3 dager med nesten ingen blødninger. Hvilke medisiner går du på? Jeg tar Tegretol Retard 600 mg. Kan medisninene påvirke en graviditetstest?

Lykke til med UL på tirsdag, så utrolig spennende. Hadde vært gøy å høre hvordan det gikk.

Elizabeth

Skrevet

jeg kontaktet lege når vi begynnte å planlegge graviditet,jeg gikk da på orfiril retard (husker ikke mengden) men måtte bytte til lamictal (100 mg),tror ikke medisin kan påvirke testen,jeg tar også sterkere folsyre (4 mg) gjorde det noen mnd før jeg ble gravid og holder på enda. Er 12 uker i morgen eller på onsdag etter mine beregninger. Blir spennende med UL på tirsdag,gruer meg litt for tenk om jeg har mistet uten å merke det. Kan jo ha skader også men det er det jo liten sjanse for det så det tenker jeg ikke så mye på. Er glad vi får den tidlige UL,for da får vi en endelig bekreftelse på at jeg er gravid. Skal si fra hvordan det går. Lykke til med prøvingen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...