Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere en meg som er mer sliten denne gang enn med nr 1? Hadde høye forvntninger til meg selv om å gå i jobb 100% helt frem til perm, men en mnd før permisjonen min begynner, måtte jeg se slaget tapt. Jeg er rett og slett for sliten pga søvnmangel. Så har fått 50% sykemelding. Ikke bare til å sove ut når en har en 2 åring som er høyt og lavt... Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat som å høre megselv..

..Har forøvrig vært mye mer plaget m/kvalme og bekkenløsning denne gang, og tulla på 16mnd begynte plutselig å våkne på nettene etter flere mnd med "soving rundt".. Er sååååååå sliten...

Når hu endelig slutta å våkne-har hu "overført"oppvåkningene til lillebror i magen.. (i tillegg til masse kynnere..)

Får lite avlastning på dagtid-da dagmamma også er gravid-og sykemeldt.. off ble mye syting.. men måtte bare ha det ut..

-Så JA- er mer sliten denne gang....

Skrevet

Dette svangerskapet er nok annerledes enn det første ja. Det var et perfekt svangerskap. Denne gangen har jeg vært mye mer sliten, mer plaget med bekkenet og kynnere. Jeg har i tillegg lavt stoffskifte noe som resulterte i at jeg var helt utslitt den første tiden av svangerskapet. Toåringen vår sover aldri lenger enn 0630, og jeg merker at jeg aldri får sovet skikkelig ut. Han hadde en periode over noen uker for en tid tilbake hvor han var våken hver natt, gjerne flere timer. Han har i tillegg noen trassanfall... Gudskjelov har han begynt å sove hele natta igjen nå. Det har gjort at jeg har fått litt energi tilbake også.

Tror det er helt normalt å være mer sliten når man har barn fra før. Ikke se det som et nederlag å ta ut sykemelding. Jeg har vært 50% sykemeldt siden uke 25, rett og slett for å ha igjen litt energi til de hjemme....

Skrevet

Jeg er andregangs fødende å med min sønn hadde jeg INGEN plager i forhold til nå..

Jeg presset meg selv alt for hardt å ble mer eller mindre tvangs sykemeldt til slutt!!

Så det endte opp to uker på sofaen der jeg ikke klarte og gjøre en dritt...

Begyner å komme meg litt opp igjen nå,men bekkenet er jo helt grusomt men klarer nå å stå på kjøkkenet og lage en middag igjen og vaske huset (selv om jeg bruker 2 dager på hele huset)

Skrevet

Hei!

Jeg har det akkurat slik som dere! Fikk ei jente i desember 2005 så hun er ikke akkurat gamle storesøstra:) Vi har ikke barnehageplass til henne, gikk rett fra fødselsperm til sykepenger siden jeg er plaget med ryggen (det var jo egentlig flaks..) Har termin nå i mars og jenta mi er høyt og lavt hjemme 24 timer i døgnet:) Nå rett før termin holder hun på å få flere tenner selvfølgelg så det er jo synd i henne. Mamma leker ikk like mye om tidligere og pappa er mye gøyere enn mamma.

Jeg er veldig spent på hvordan jeg skal få det til å gå rundt den første tiden når babyen kommer. Men alt skal gå.

Klage gjør jeg ikke mer, for det har jeg funnet ut ikke er noe vits i. Da jeg forklarte legen min om de sju døbesøka jeg har iløpet av natta, bekknløsninga og kløen fikk jeg bare beskjed om å tenke på de i gamle dager som gjerne hadde ti barn og måtte ut å melke i fjøset.

Da gråt jeg en skvett og da smilte han bare litt. Festlig eller? Jeg trodde jeg skulle eksploder. Litt menneske kan nå han også være dere han sitter på sin høye hest. Nå skal jeg skifte lege,ikke snakk om noe annet.

Mitt tips er å slappe av når det er mulig.......... men ikke så lett det heller:) Snart er det heldigvis vår og vi kan kose oss med smånurkene i lysere tider!

Stor klem!

Skrevet

uff, merker jeg skriver så mye feil! Tastaturet her driverå henger seg opp og fingrene mine er så bløsne og stor at jeg kjenner dem ikke igjen:))

Skrevet

Jeg har det vel som gjennomsnittet her tilsier..

Jeg jobbet 100% helt til perm med nr1

men nå med nr2 og en 22mnd gammel jente hjemme ble det 40% sykemld fra uke 28...

Skrevet

Jepp, er nok mer sliten. Men har vært sykemeldt en stund nå. Heldigvis!! Kortere lunte og mindre energi... og sover mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...