Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i kostpenger og hva får dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Detta syns jeg hørtes lite ut. Vi betaler ikke kostpenger, kun vanlig barnehagetakst. Minstepris. Vi får mat hver fredag, frukt og melk hver dag. Og det er stadigvekk baking på kjøkkenet. Enten boller, rundstykker de tar med seg på tur. Det siste er ofte slike ting de plutselig får lyst til, ikke noe planlagte ting.

Youghurt synes de ikke noe om i barnehagen, siden de prøver å holde enn sunn linje der. Så det er bare noe de kan ha med seg av og til og som en liten "dessert" til maten dems. Syns mattilbudet er supert, hvertfall når vi ikke betaler noe.

Hos oss betaler man et sted mellom 3 og 4 hundre tror jeg. Barna får frokost og ettermiddagsmat hver dag. Frukt og melk. Varmlunsj 4 dager i uken. Jeg betaler gladli for at de skal få mat i barnehagen :o)

Det synes jeg var veldig høy betaling. I bhg der mine barn går, betaler vi kr 200 pr barn for full plass, og synes igrunnen det er mer enn nok. De får melk og frukt hver dag, og lunsj hver dag. Lunsj er enten smøremåltid med brød og pålegg, eller varm mat. Nå har de ansatt kjøkken-assistent noen dager i uka, så de har varm mat stort sett 2 ganger i uka.

I bhg jeg jobber i, betaler foreldrene 125kr i mnd. Der får de også melk og frukt hver dag, og lunsj. Lunsj er oftest smøremåltid med brød og pålegg. Vi baker rundstykker ca 1 gang i uka, og har varm mat ca 2-4 ganger i mnd.

Vi betaler kun makspris. Ikke kostpenger i tillegg. Barna får frokost, (skiver eller havregrøt), lunsj (som regel smøremåltid- av og til varm mat) og frukt. De baker brød selv to ganger i uken og barna får i blant med seg noe gjærbakst hjem. Bursdagsmat holde også av barnehagen.

Annonse

Hallo! 200 kr er jo ingenting! De av dere som får mat hver dag for de summene er heldige, der bidrar nok barnehagen endel til budsjettet. Hvis de ikke gjør det kan det jo ikke være rare maten de serverer. Da vil jeg heller smøre skikkelig mat til ungen min selv enn at han får billigbrød og rimeligste type pålegg...

I den ene barnehagen betaler vi 250 kroner mnd og barnet får frukt/knekkebrød til ettermiddagsmat hver dag, og lunch 1 dag i uken som somregel består av grøt eller rundstykker.

I den andre barnehagen betaler vi 300 kroner og barnet får alle måltider, frokost, lunch og ettermiddagsmat, og de har varm-mat 1 dag i uken. De sørger for både drikke og mat når de er på turer og de sørger også for mat (frukt/kake) på bursdagene.

Vi betaler 120 kr i mnd og får lunsj (stort sett brødmat, men av og til varmmat), drikke og frukt hver dag. Frokost må de ha med hvis de skal spise i barnehagen. For disse pengene betales også bursdagsfeiringer (is/vafler/o.l.). De får servert god og sunn mat i barnehagen for den prisen!

Jeg synes du får lite for pengene, ja. Sikker på at de ikke bruker de pengene til noe annet enn mat?

Betaler kun makspris, ikke kostpenger, og vår får tilbud om tre måltider om dagen i barnehagen. Men 200 kroner i måneden vil vel si under 10 kroner per barnehagedag. Frukt og melk hver dag koster nok fort såpass bare det, og med yoghurt, brød og varmlunsj så bruker de nok de 200 bare på mat ja. Er vel heller at maten "sponses" fra andre poster andre steder med mer servering.

Her er det vanlig med 200kr.Da får de brødlunch hver dag og et fruktmåltid hver dag.

Det jeg synes er rart er at alle må betale det samme. På småbarnsavdeling spiser jo ungene kanskje en skive til lunch og et lite glass melk, og kanskje en kvart eller halv frukt hver dag. På "stor" avdeling kan de spise mange skiver og så mye frukt de vil ha.

Er det rettferdig da???

Er dette vanlig.

(jeg har ikke unger i bhg, men har jobbet i en, og nå søkt sønnen min inn der)

Til nå har vi betalt 100 kr/mnd. Det dekker frukt/melk/yoghurt hver dag og varm lunsj på fredagen. I tillegg baker de et par ggr i mnd, og bruker også av de pengene til bursdagsfeiringer eller tur.

Fra april av skal det økes til 150 kr/mnd, da skal de få smøremåltid til lunsj hver dag (fremdeles varm mat fredag), men kutter ut yoghurten.

Ganske fornøyd!

Annonse

Der jeg jobber betaler foreldrene 150 kr mnd til mat. De får da melk hver dag, brødmat til lunch 4 dager i uken og varm lunch 1 dag i uken, dette kan variere mye, fra kjøtt retter til supper til pannekaker. Ellers så baker de en dag i uken. Ekstra kos til nissefesten er ikl. det samme er luciafeiring. samt at når et barn hr bursdag, blir det servert is eller gele. Samt at de ofte ha vaffler, pannekaker eller bare baker rundstykker en dag utenom hvis det passer seg slik.

Der jenta mi er betaler vi 200 i mnd.

Da får hun frukt og melk, pluss to måltider hver dag. 2 ganger i uken er det varm mat.

Nå er jenta mi bare 9 mnd, så det er ikke alt hun spiser, så vi har også med nan og grøt til henne.

Da syns jeg vi får lite ja, i forhold til dere andre. Har også betalt inn 300kr i turpenger og de har ikke vært på en eneste tur enda. Spurte her om dagen hva de pengene egentlig gikk til, jo de skulle prøve å få til en tur før sommeren. Hallo??? Har jeg betalt 300kr for at min nge kansje skal få drra på EN tur?

Vi betaler 250 kr mnd, og det dekker 3 måltider til dagen + drikke og frukt. Småbarnsavdeling har middag kvar dag. Det dekker også foreldrefrukost/ middag, samt julefester. Det er ikkje mat ved bursdager, heller ein liten gave og masse oppmerksomhet!

Da eg jobbet i bhg, betalte foreldrene 200 kr hver, og da fikk barna: smørefrokost, smørelunsj og frukt hver dag, av og til kjøpte vi inn yoghurt også om vi hadde penger til overs. (Lagde også av og til varm mat til lunsj) Vi bakte som oftest brød sjøl, men hver mandag fikk de ferskt brød t frokost. De voksne som jobba på avd, betalte 150 kr hver for dette tilbudet.

Vet ikke om de har dette enda, men... Melk va inkl. i barnehageprisen

Synes de fleste her får mye for pengene. Vi betaler 130 kr mnd og ungene får frukt 4 dg i uken, yoghurt den dagen de ikke får frukt og drikke hver dag. Må ha med matpakka til alle måltider. I tillegg betaler vi turpenger på ca 30 pr mnd. Vi har privateid barnehage

• 2 uker senere...

jeg hadde krevd å se regnskapet! Der jeg jobber tar vi 200 kr i mnd. Dette dekker lunsj hver dag, smøremåltider 4 dager, varmmat 1 dag, frukt og turer. Melk og yoghurt dekker barnehageeier. Det er ofte varmmat mer enn en gang i uka( idag hadde det jammen vært deilig med varm suppe og rundstykker, det lager vi...) Dessuten leier vi ishallen og står på skøyter, vi har planer om en togtur til våren, vi skal kanskje dra på et lekeland i nærheten, vi tar bussen til biblioteket og masse mer. Og enda er kontoen vår meget fet, så etter sommeren kommer jeg til å forslå at vi skal gå ned til 175 kr. jeg mener i allefall at dere får alt for lite for pengene.

Betaler 150 kr i mnd.

Da får guttungen brødmat til lunsj og evt melk

Og så får dem enten varm lunsj eller et brødmåltid ved 15 tiden. Med frukt etter på. Og evt melk da også.

En dag i uken blir den varme lunsjen eller brødmåltidet byttet ut med middag.

Men som f eks sist uke hadde dem middag 3 dager.. Suppe en dag fordi det var så kaldt. Grilla pølser en annen pga tur. Og så fikk dem spagetti en annen dag fordi det passet seg sånn.

Så synes vi får mye for pengene jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...