Gå til innhold

Er det noe jeg har gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt noe på det...

Lurer på om det er noe jeg har gjort siden babyen min var "liten"ved fødsel.

Hun var 3010 g å kom 2 dager etter termin.

Trodde jeg skulle få en "plugg" ...siden jeg låg 2 % over i uke 32.Måtte slutte å spise søtsaker sa ul dama. Noe jeg ikke gjorde.

De skulle ta blod fra navelstrengen,prøvde flere ganger men de fikk det ikke til fordi den var for tynn.

Har jeg noe skyld i dette?.... er det fordi navel strengen var for tynn at hun ikke var tyngere?....er det jeg som har spist dårlig?...

Eller er det helt normalt? :)

Noen som har noen formeninger?.... har lyst til å slutte å gruble.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I lys av kveldens tråder er jeg frista til å svare at du røyka for mye:p

Og spiste snop?! Nei du må være GAL!

Og sånn over til alvoret, synes ikke hun var så innmari liten jeg, bare nett. Vesla kom ti dager på overtid og veide 3370...

Ittno snussel med kake eller streng her i gården.

Skrevet

Hørtes da ikke så lite ut det. Gutten vår var 3400.

Det som er viktig er at hun får nok mat nå og følger sin egen vekstkurve.

Så ikke gruble du. Det at du lå over kan være fostervannet......

Så lenge jenta di er fornøyd skal du være fornøyd

Skrevet

Snuppa vår var 3200. Helt vanlig, det også. Navlestrengen var derimot veldig kort, såpass at den måtte klippes før jeg fikk henne opp til brystet. Det var ikke noe galt likevel. Når det gjelder blodgjennomstrømming og tykkelse på navlestrengen, har det seg visst slik at noen navlestrenger har 2 store årer, andre har 3. Begge deler er like vanlig, iflg jordmor som tok imot snuppa vår. :)

Skrevet

Hehehe ja leste litt på de trådene;p ( men sluttet da jeg var 4 uker på vei;)

Sikker bare huet mitt som tuller med meg.Hehe.

Jeg var jo skrå sikker på at jeg skulle få en STOR baby:)

Er vel bare jeg som har en smule dårlig samvitighet fordi jeg ikke fikk i meg mat fra uke 7 t.o.m uke 18... :/

Nei,jeg er egentlig lei av å vri å tenke på det. Snuppa er ei sunn og god sol! ;)

Takk for svar!:)

Skrevet

Takk for svar til deg også:)

Hm..... fikk jeg henne opp på magen før de klippte strengen da?....nei må ringe samboern,fra den ene grublinga til den andre;p

Skrevet

Jeg fødte en uke før termin og jenta var kun 2440gram og 46 cm. Jeg røykte ikke, har aldri gjort det. Spiste mye sjokolade..de sa vel hele tiden at hun ikke var noe kjempe baby, men ble overrasket over hvor liten hun var. De fant intet galt med morkaken og navlestrengen var normal..så ikke vet jeg.Har tenkt litt på det i ettertid hvaa som var årsaken..Nå er gullet 4 mnd og nærmer seg 6kg:)

Skrevet

Kjekt å høre at det er flere...

I og med det er flere så var det nok ganske så normalt:)

Var uken etter at snuppa kom til at jeg begynte å tenke på det.Har ikke hatt noen å spørre....

Tusen takk for svar,NÅ føler jeg meg faktisk "roligere" i forhold til det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...