Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 heisann... når kan en begynne med bringebærkapsler? gjør det noe om jeg drikker en kopp bringebærte nå? er i uke 31. hun på helsekostbutikken sa ingenting om kapslene, men at teen kunne jeg begynne å drikke nå, det ville ikke sette i gang fødselen enda, bare at den virker avslappende og stimulerende på bekkenmusklaturen. noe som kan påvirke fødselen til å bli lettere å gå hurtigere. skulle drikke 1-2 kopper daglig å fom uke 36 skulle jeg øke til 3-4 kopper daglig. noen som har erfaring eller meninger om dette? setter pris på alle svar jeg kan få. på forhånd, takk for svar
minika*Overtid* Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jeg drikker bringebærbladte.. på pakka står det at man ikke skal begyne med den før man er i uke 35 og at man kun skal drikke 3 kopper om dagen. Syns det er tryggest og følge anvisning på pakken jeg da:P
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 på tepakken min stod det akkuratt det samme som hun sa. + at det hjelper mot svangerskapskvalme, ikke at jeg har det da men vil ikke at fødselen settes i gang nå...men kapslene da? når skal jeg begynne med dem?
plutseligbolle Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 jeg drikker bringebærbladte allerede jeg, selvom jeg bare er i uke 29. det står på at man kan drikke 1-2 kopper om dagen, det gjør jeg. og at man skal øke til 3-4 kopper 4-5 uker før fødselen. har kjøpt kapsler også, de begynner jeg med seinere. står ikke på når man skal begynne med dem. jeg synes å ha hørt at man kan drikke den teen de tre siste månedene.
plutseligbolle Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 På http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm står det: Te av bringebærblad bør brukes bare de tre siste månedene i svangerskapet, og da under oppsyn av kvalifisert helsepersonell. Hm.
dental Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Jeg kjøpte også kapslene i går. Og jeg fikk beskjed om at nå var ypperlig tid å starte med dem. Jeg er nå 34 uker på vei i dag.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Denne teen og disse kaplslene, kjøper dere dem på helsekostforretninger??? Er de dyre???
plutseligbolle Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 helsekost ja. dyrt? tja. jo. men hva gjør man ikke.
minika*Overtid* Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 teen er ikke så dyr,koster 26 kr for en pakke med 20 teposer:) på helsekost
*Mi tesorito* Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er 35+2 i dag, var hos jordmor og spurte om hun hadde noe peiling på bringebærblad kapsler (ettersom de sier man ikke skal bruke det uten oppsyn av helsepersonell). Hadde ikke hørt om det en gang hun så jeg forklarte det lille jeg visste. Hun sa at de hadde nok mer peiling på helsekost, men det var jo bare å prøve. Hmm.. Skal i alle fall innom helsekost og kjøpe i morgen, så får vi se... ---Noen som har fått god effekt av dette??????--- Og smaker teen egentlig godt...?
minika*Overtid* Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Har ikke merket noe,men det skal vist hjelpe for at livmoren skal trekke seg raskere tilbake etter fødsel og sånn også hvis jeg har fått det med meg riktig:P Jeg syns den er veldig god hvertfal:)
plutseligbolle Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Jeg liker den også! Og hyggelig å drikke noe som peker fram mot fødselen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå