Gå til innhold

Tannpuss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte pusser dere tennene på guttungen/jentungen ? Morgen og kveld - eller bare kveld ? Hos oss pusser vi foreløpig bare på kvelden og så får han fluor i tillegg. Han er 2 1/2 år. Vurderer å begynne å pusse på morgenen også - vet ikke helt hva som er "anbefalt"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig å pusse om morgenen også. De bakteriene som lager "morgenånden" er vel så ille som alle matrestene om kvelden. Om natten produserer en ikke like mye spytt heller, så det gjør det visst enda verre.

Må likevel innrømme at morgenpussen av og til blir glemt....

Skrevet

Gutten min på 2 år pusser tennene kun om kvelden, men har vurdert å begynne på pusse de om morgenen også.

Skrevet

Har pusset morgen og kveld siden første tannen brøt igjennom, ca 4 mnd gammel. Veldig viktig å få inn gode rutiner tidlig. Tannlegen anbefaler puss morgen og kveld.

Skrevet

morgen og kveld ja. rett etter frokost.

Skrevet

Her pusser vi morgen OG kveld, begge deler er like viktig! Og ikke noe annet enn vann kommer inn i munnen etter tannpussen på kvelden.

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 4 mnd og fra den dagen vi startet med tannpuss har det vært gjort både morgen og kveld. I tillegg får hun fluortabelett om kvelden. Tror nok morgenpussen er like viktig som kveldspussen.

Lykke til !

Skrevet

Pusser bare om kvelden, ser ikke noe poeng i å pusse om morgningen da han ikke spiser frokost hjemme!

Fluor om kvelden og bare vann etter fluor og tannpuss!

Skrevet

hun pusser bare om kvelden siden hun om morgenen skal rett i barnehagen å spise frokost. men i helgene pusser hun etter frokost hjemme. hun ville gjerne pusset tennene hele tiden hvis hun kunne, men da blir det litt mye fluor. har akkurat fått helt dilla på å spytte i vasken når det skummer i munnen, men får ikke helt dreisen på det ennå, men hysterisk morsomt likevel hehe

Skrevet

Vi pusser i utangspunktet morgen og kveld, men det er mannen som tar morgenstellet og jeg har nå fått snurten i at de stadig har litt hastverk og dropper tannpussen..

Håper jeg bare kommer meg på beina snart igjen så jeg kan få vekket gutta mine litt før så de rekker tannpussen etter frokost.

Skrevet

Det er ikke frokosten du skal pusse vekk med morgenpussen, men bakteriene som har kost og formert seg i munnen hele natten. Så det er et stort poeng å gjøre det da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...