2 gutter og 1 jente Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Vi er på flyttefot og siden mannen min må jobbe så er det jeg som har pakket alt og holdt på med det så langt. I dag måtte jeg flytte litt på eskene og stable de oppå hverandre. (er babanesker fylt med bøker o.l.) Da jeg tok tak i den nest siste esken og løftet fikk jeg pluttselig et helt vannvittig spreng nede i tissen. Huff, jeg veit at det var dumt å drive å løfte, men huseieren gav meg ikke noe valg. de skal ha visning her, og jeg MÅTTE rydde... Jeg prøvde å si at det ikke var så lett for meg siden jeg har bekkenløysning og egentlig ikke burde holde på med dette i det hele tatt, men han er SKREMMENDE lite forståelsesfull. Nå er det enda et trykk der nede, og jeg ble litt engstelig. Noen som har hatt dette? vær så snill å si at det ikke er farlig og at det vil gå bort....? er forøvrig 28 uker på vei i dag.
doble Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 huff da. Du bør ikke løfte så tungt. Sikkert bekkenet som har fått seg en trøkk. Men det går nok over. Får du ikke familie til å hjelpe deg? Og samboeren din har faktisk krav på 3 dager fri til flytting..kanskje det hadde verdt en ide å bruke de nå til pakking, også kunne dere leie flyttebyrå til å ta de tunge tingene senere..?
Ma-i Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 vet du,, Ring føden du.. det kan være at det har satt igang nooe altså.. siden du kjenner noe der enda. Du må ikke finne på å løfte slik vet du. Og du kunne ha sagt ifra på visningen at du ikke fikk gjort noe og huseier ville ikke hjelpe... Vær så snill å ring føden, om du ikke har gjort det alt. Det er ikke bra dette, og med bekkenløsning burde du være enda forsiktigere,man kan få permanete problemer, ihvertfall i lang tid etterpå også. dessuten er det en ekstra irritasjon på kroppen som ved litt mere provokasjon, slik som løfting, kan sette igang ting....
2 gutter og 1 jente Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2007 er det sant? huff tror du det? Jeg har har fortsatt ett press der nede, og tisser veeeldig ofte. :S Men tror du det? det er jo alt for tidlig. jeg skal ikke løfte noen ting mere. Men jeg har ikke noen kynnere eller noe sånt bare et ekstra trykk der nede, og kjenner jeg går i litt cowboystil (nesten som noe veldig stort har vært innom) huff, det var så dumt. Angrer sånn nå, for nå ble jeg litt redd her.....
Ma-i Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Vil jo ikke skremme deg da... håper at du har ringt føden ihvertfall. Jeg vet jo ikke, men det kan jo være ting på gang, man trenger ikke ha merkbare kynnere for at avflating av livmorhalsen skal n skje etter slike ekstra ting. Men det merkes ofte som trykk, og at noe stort har vært innom. Og som du sier uke 28 er alt for tidlig. Om du må ligge et pat dager nå, er vel det bedre enn at du føder , ellertt at du innlegges senere. Ofte er det bare det som skal til,fullstendig ro og hvile et par dager så roer det seg og du kan gå tiden ut bare du tar det litt med ro. Men jeg vet jo ikke... og bedre føre var.. så derfor syns jeg at å ringe føden å høre medf dem, og kansje ta en tur og så få avkreftet at noe er på gang er bedre enn å gå å uroe seg eller tro at alt går så bra så.. At du fortsatt kjenner noe såpass lenge etterpå, flere timer det er nok til å ringe føden, det er det de er der for . ikke sant? Så derfor syns jeg at det er bedre å ringe dem, så kan de fortelle deg hva de synest er best Klem..
2 gutter og 1 jente Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2007 Jeg turte ikke ringe, men det ble heldigvis lettere iløpet av natten, og nå kjenner jeg nesten ingen ting! Men det er jammen sant, måvist tenkelitt mere på at jeg ikke kan styre på som jeg gjorde før jeg ble gravid. Det ville jo vært helt iddiotisk om han skulle bli pressa ut før tiden fordi at mamman hans er teit og driver å løfter tunge ting. Da kunne jeg sikkert aldri tilgitt meg selv. Stakkars babyen min, skal være mere forsiktig nå.
Ma-i Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Håper at du tar det veldig med ro i helga.. Og kan du love å ringe om det ikke gir seg eller blir vondt igjen? Nå synst jeg at du skal bare være rugemor litt i noen dagerm slappe ordentlig av ikke gjøre noe løfting og bøying, ta det mest mulig med ro, hvile når du blir sliten og kose deg med magen. Vi trenger av og til litt sånne rugedager for å komme ovenpå igjen. Håper at du har det bedre nå og at du har hatt det koselig idag klem
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Ja,d et er sannelig ikke lett å tilpasse seg og tenke at en ikke kan gjøre som før lengre... Jeg har hatt store problemer med å innstille meg på å ikke kunne gjøre alt jeg har gjort før... Det måtte gå så langt at mannen min ble streng en kveld jeg var ute og måkte snø, før det sank inn i den lille knotten min, at jeg faktisk ikke kan gjøre alt jeg er vant til... Jeg er ganske sta, og kan finne på å ta i et tak som egentlig er vel tungt for meg, bare fordi jeg er egen...! Ingen god egenskap i denne sammenhengen!! Vi må bare innfinne oss med at vi har et lite menneske inni magen, og at dette gjør at vi må ta hensyn til at vi i verste fall kan sette igang fødselen, hvis vi ikke er forsiktige... Alt for beibien!!! ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå