Gå til innhold

Uff jeg blir lei av å tenke på....

Anbefalte innlegg

Hater dette har begynt å spekulere i dette fenomenet som jeg lovet meg selv ikke å tenke på det!

Hadde lenge termin 11 februar, men ved UL i uke 18 ble vi satt tilbake til uke 13... Litt av et sjokk! Vi var begge satt ut kan man si...

5 uker senere fikk vi jo da ny UL og terminen ble igjen flyttet fra 17 mars til 13 mars....

Så nå ligger jeg her i min lille drømme verden og drømmer at de har feil... Men jeg vet jo godt at dette ikke er mulig, to UL kan jo ikke ta feil, men jeg tenker... og tankenes makt er veldig sterk.

Veldig unødvendige tanker spør du meg... Lille gutten vår kommer i mars! Har vel heller ikke sånn hastverk, burde jo nyte denne tiden, men men...

Sorry folkens et syte innlegg fra meg.... Noen som plages av lignende tanker, eller har tips til hvordan man legger det fra seg?

Fortsetter under...

Jeg er vel ikke i samme båt som deg egentlig. Men første gang eg var hos legen satte han terminen min til 6. mars basert på siste mens... På UL mente de det var feil pga størrelsen på hodet til babyen og måtte derfor komme tilbake for å sjekke at det vokste som det skulle. Ny termin ble 17. mars. greit nok det men hodet mitt godtar det ikke. Når jeg følger svangerskapet uke for uke, ligger jeg hele tiden to uker før tiden i alt som skjer i kroppen... ting jeg kan merke.. Mulig det er innbilning men jeg klarer ikke godta at terminen er 17. Dessuten stemmer det ikke med siste mens eller noe... det var 28. mai, hvis noen har peiling

Vel, den som venter får se, gullet kommer jo når det kommer

Hei Gizmo:)

Jeg kjenner meg igjen fra mitt første svangerskap i det du skriver.. Selv hadde jeg en menstermin 8 april, og det var legetermin min også.. Men på ul i uke 18, fikk jeg en ny og det var 7 mai, og vi måtte tilbake igjen.. Men når vi kom tilbake fikk vi enda en og det ble 19 mai!!!!! Jeg skal love deg at jeg var frustert!!! Jeg klarte alikevell ikke og gi fra meg tanken selv på at de hadde målt feil, og jeg ventet fra 8 april, og den mnd ble virkelig lang!! For på bryllupsdagen til martha og ari 24 mai 2002 kom min datter til verden, hun veide 4015 og var 51 cm lang.. Målingene stemte på meg selv om vi var uenige, skjønner deg veldig godt, for det er stor forskjell mellom 11 februar og 13 mars..

Så trur du kan slå deg til ro med at de har helt sikkert målt riktig, hvis ikke kan denne mnd bli lang for deg..

Lykke til videre!! (Denne gangen var jeg heldig og ble stilt 10 dager frem, det var litt bedre)

Æ va på Ul i uke 15 (trudde vi), men da va ungen førr liten førr å måles. Så kom tilbake tre uke etterpå, dvs i uke 18. Det passa meir me målan på ungen. Vi bei å satt skikkelig ut.. Hadde ikkje rægna me at vi va tre uke kortar på vei. Va en liten nedtur kan man vel si.

Min egen termin e 7 februar å UL 1 mars! Så tru mæ.. Du e ikkje aleina.

Va innlagt på sykehuset no nån daga å da tok dæm en ny UL. På hodemålan stæmte det på dagen me min egen termin. Men jordmora sa at dæm så ikkje på det, dæm gikk etter den første Ul uansett! Grrr.. Kunne spist av ho haue!!! Men ungen bei estimert til 3,5 kg. Å da sporte jo lægen om æ va bidd testa førr sukkerdiabetes eller no. Førr ungen va uvanli stor til at æ bare va 36 uke. Korr koseli e ikkje det å høre. Me4n har heldigvis ikkje det! ;) Men har trua på at den kjæm iløpet av uka. Hatt en del rier enda. Men kommer å går. Tar sæ ikkje ordentli opp!! *krysse fingran*

Takk til dere alle tre som gadd å lese innlegget mitt, og ikke meist kommentere det!

Dette kan jo slå begge veier og jeg mener, som det ble envt at jeg bør stase på midten av mars, for eller så blir det så imarrie lenge å vente, men så er det disse tingene som Cille+Affa nevner.. Ting som har skjedd før med meg, hodet ble konstatert festet i var det uke 28... jordmor og vi hørte hjertet alt for tidlig i forhold til ny termin, testen slo ut 4 dager etter eggløsning! Nei, tålmodighet er visst noe jeg ikke eier for tiden det! Uff uff, jeg må ta meg sammen!

Men jeg må inrøme at jeg gleder meg til å lese alle fødselshistoriene som etterhvert vil dukke opp her i klubben vår!!

Annonse

Hei Gizom81!

Jeg har mensstermin den 4.mars, og ul-termin en 11.

Nå er sf-målet mitt så høyt at jeg skal til sykehuset og måle.

Jeg selv har hele tiden hatt en følelse av at han kommer litt før, men da passer det himla dårlig pga. flytting....

Begynner å bli litt lei nå, så på en måte hadde det vært innmari greit om han kommer snart, men jeg har jo nok å holde på med da jeg flytter den 20feb. (dum som jeg er :) )

Jeg, legen og jordmor har en "mistanke" om ar han kommer før.

Eller at jeg får en SVÆR unge.

Og jeg har jo ikke særlig lyst til å trykke ut en baby på over 5 kg.!!!

Så her er det masse tanker både fram og tilbake...

Kommer han midt i flyttinga?

Er han stor?

Er han så stor at jeg må ta ks?

Vel... Ikke et inlegg som hjelper deg stort, men jeg fikk ihvertfall slengt meg på med noen tanker....

:)

Oj oj, får håpe det er termin beregningen som err feil og ikke du får en kjempe baby, men så hører jeg det er trenden nå.. (så mange store babyer som blir født for tiden!!)

Når skal du på sykehuset for måling? Veldig spent på hva de sier! Hold oss oppdatert da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...