*toppris* Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Har en gutt på 5 mnd.... Skal begynne å venne ham til å drikke vann, må det kokes før eg gir det til ham?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jeg gjorde det fram til 6 mnd., men jeg vet noen får beskjed fra HS at det ikke er nødvendig mer enn i de første ukene. Det er for å fjerne bakterier i vannet. Tar du det rett fra springen, så la det renne litt først. Og ikke gi lunkent/varmt vann fra springen, selvsagt
firemerkersmør Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skal koke til Tassen er ca 1 år. Jeg mener det er veldig viktig. Hvis det er mye bakterier i vannet kan de gjøre barna veldig syke. Vi voksne kan knapt merke det, men det er ikke sikkert de små overlever. En billig forikring mener nå jeg da. Og husk Bergen!!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 er ikke sikkert de små overlever. det var litt drastisk sagt...
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Rullebulle: Men er det ikke også viktig at kroppene deres får venne seg til disse bakteriene? Hvis de oppholder seg i og får i seg bare sterile greier, tåler de jo ingenting til slutt.
firemerkersmør Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Faktisk ikke drastisk. De tåler ikke lagvarig diare og oppkast. Kan få mer alvorlige ting også. En ting er bakter på leker og på gulv, det har de godt av å få i seg litt av. Jeg lar også Tassen på 7 mnd leke med hunden til mine foreldre, så er ikke "nazi" på det. Hvis han mister leker på gulvet (nesten uansett hvor vi er) tar jeg de rett opp, og han putter de i munnen igjen. Greia er mengden bakterier. I vann kan det bli veldig mye bakterier. Som oftest er det ikke det, man man kan aldri være 100% sikker. Det jeg er nøye på er mat, avføring og vann. Der kan det bli mye bakterier. Disse bakteriene kan gi kraftig diare (med påfølgende uttørring, og dette er farlig), og andre kan gi infeksjoner som gir varige men. Desuten er det jo lett å koke alt vannet. Fyll vannkokeren nr du sår opp om morgenen. Vannet kan godt såt i den hele dagen etter det er kokt. Da har du temperert vann lett tiljengelig. Mange mener vel jeg er hysterisk nå. Derfor vil jeg si at jeg har endel bakgrunn for å si dette gjennom studene mine. Synes det er veldig rart at HS sier noe annet.
Mamma'n te linnea Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Jeg koker vannet enda,tulla mi er 7 mnd.kommer nok til å koke en stundt til.men har hørt at d ikke er nødvendig,men d har blitt en rutine,
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Rullebulle: Når mener du det er greit å begynne med ukokt vann, da? :-)
firemerkersmør Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Jeg tenker rundt året jeg. Har ikke noen god grunn for det, men man må jo slutte en gang. Tenker at så lenge jeg går hjemme er det praktisk mulig å koke vannet, men når han begynner hos dagmamma eler barnehage er det nesten umulig.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Ok. Jeg hadde egentlig begynt å gi snuppa ukokt vann allerede, jeg. Hun er 5,5 mnd. Men som du sier, det koster meg ca 3 kalorier å koke vannet hennes, så det er jo ikke noe problem.
firemerkersmør Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Jeg mener i hvertfall det er en god investering av kalorier :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå