Gå til innhold

Moderne barnevogner

Anbefalte innlegg

Utrolig hvor mye forskjellige barnevogner det er,og mange stygge!!! jeg er kanskje litt gammeldags,men jeg liker simo best. Har kjøpt simo kombi selv. En helt vanlig vogn i utseende,ikke så fancy som mange av de andre kanskje. Men jeg synes de fleste moderne vognene er stygge. Var veldig klar over hva jeg skulle ha. Kanskje ikke den mest praktiske vognen men,men. Bor nemlig i 4 uten heis,og har ikke bil,så vi kommer til å bruke mye offentlig transport. Er det flere enn meg som tenker "gammeldags" slik som meg? virker som de fleste er ute etter moderne vogner.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8060404-moderne-barnevogner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker vel moderne i den forstand at jeg ønsker meg en trehjuling, men det er fordi jeg bor midt i sentrum og ser for meg det som mest praktisk i grunn.. Men kommer ikke til å velge sånn fancy farge som limegrønn etc, men holde meg til svart/grå/rød etc.

Jeg er ganske enig med deg. Jeg er Simotilhenger. Særlig pga størrelse og beskyttelse mot vær og vind! Trehjulingene har ofte små bager, så når babyen er noen måneder gammel, må de sitte framovervendt i trilla (noen kan sikkert snu understellet, men ikke mange). Trehjulingenen er veldig åpne, og vi som får i sommer, har babyer på 5-6måneder når de må i trille til vinteren. Jeg har en 3-hjuling som trille, men er ikke fornøyd med beskyttelsen. Gutten min ble nedsnødd og våt uansett hvordan jeg prøvde å beskytte ham. Og har du prøvd å trille en trehjuling baklengs på litt ujevnt underlag? Den velter veldig fort!! Simo er norsk, og laget for norske forhold. Jeg er enig at den er litt stor -særlig i bil, men det er det verdt når vi lever i dette klimaet. Kjøper heller en trille i tillegg når det går an. En trehjuling tar også ganske stor plass i bilen (i hvert fall min Teutonia).

Vi skal bruke en Simo med sånn mykbag i som er 7 år gammel:) Den er kanskje noe fargesprakende, men pent brukt. Og stesønnen min er kjempestolt over at den skal brukes igjen. Med ny madrass og sånt, så blir det fint å trille tur med den tenker jeg:)

Jeg er veldig lite mote- og merkebevisst på sånt, og aller helst ville jeg vel hatt den gamle, brune Svithunvogna fra 1972 som jeg lå i... Men den er kondemnert dessverre.

Vi er også litt "gammeldags", er forsåvidt mange nye fine barnevogner,men liker ikke de nye fancye. Jeg har lenge synes at Simo kombi har fine vogner,de er tradisjonelle og går ikke av moten. Har alltid drømmt om en god tradisjonell vogn,så når førstemann var på vei,så vi mest på Simo,litt å andre vogner også.(brio,Bassonen) Syntes at disse var går små. Liker godt bærebagen til Simo,den er romslig og stødig. Gikk over til en annen mindre vogn etter ca 1 års bruk av sportsdelen. Nå gleder jeg meg til å bruke vogna i august igjen.

Vi bor i rekkehus,litt utenfor byen,og har bil som vogna kommer inn i..

Simo er og blir min drømmevogn.

Hei. Jeg slenger meg på her. Vi har også en Simo combi vogn og var veldig fornøyd med den til datteren vår. Hun er født på begynnelsen av sommeren og hadde plass i bagen ganske langt ut på høsten mot viteren. Da hun ble for stor for bagen var det god og trygg plass til voksiposen, og med trekket over var det lunt og godt.

Det var en på barselsgruppa som startet med en Qinny vogn, men som senere byttet til Simo. Da det ble skikkelig vinter i byn var det simon vognene som fungerte best. De er jo designet for det norske været.

Vi bruker Simo igjen i august :0)

Annonse

Jeg er redd de nye barnevognene med tre hjul og spesielt de med svinbare og små hjul er vanskeligere på vinterføre. Synes ellers det kan være fint med litt farge på vognene. Har selv bestemt oss for emmaljunga duo edge i marine med gult fra 2006. Den er lett å bytte om fra bag til sport, har god og stor bag, sportsunderstell, vuggefunksjon på bag, kan bare flytte håndtak over ettersom om du vil ha ungen vendt mot deg eller ikke (spesielt praktisk om det er litt vind å sånn å)osv. Mange praktiske finesser.

takk for mange fine svar,jeg har ikke noe personlig erfaring med vogner siden dette er min første,men jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage,der har jeg vært borti litt av hvert,noen vogner er jo helt bak mål synes jeg. Så jeg var ganske klar når det en gang skulle bli min tur til å kjøpe vogn. Er mest spent på hvor lenge vi kan bruke bagen,håper den holder over vinteren ivertfall,senere kan vi jo bruke den skjermen på sportsvogndelen. Vi har ikke bil så jeg slipper å løfte den ut og inn av bil. Når jeg skal hjem til mine foreldre må jeg reise med tog eller buss (jeg bor i Drammen og de i Trondheim) skal bli spennende å ta den med på fly eller tog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...