Gå til innhold

Noen som har katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til legen i dag, men glemte å si at jeg har katt... Er det noen som har fått noen spesiell beskjed ang det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en pus. Koser med den som vanlig. Men hvis du har kattedo til pusen skal du ikke røre det. Kattebæsjen har noen stoffer i seg som man skal holde seg unna hvis man er gravid.

Skrevet

ikke ha kontakt med kattens avføring og ikke ha fingrene nær munnen etter kontakt med pusekatten..jeg fikk streng beskjed om å passe veldig godt på min kontakt med katten.

Skrevet

Jeg har også katt. Har testet meg og jeg er ikke smittet med toxoplasmose fra før, selvom jeg har hatt katt i 7 år og dessuten klappet diverse katter i Hellas og Thailand. Hvis man allerede har vært smittet før, spiller det ingen rolle for da er man immun. Kan sjekke dette med en blodprøve.

Det er veldig få som får toxoplasmosesmitte, så faren er nok litt overdreven, men man skal selvfølgelig ta forholdsregler. Det gjelder ikke bare katter forresten, man kan få den fra uvasket/uskrelt frukt og grønnsaker og kjøtt som ikke er gjennomstekt også.

Jeg koser med pus som vanlig, og jeg løper ikke og vasker hender etter hver eneste gang jeg har tatt i katten. Men jeg gjør det før jeg skal spise. Som regel skifter samboer på kattedoen, men hvis jeg må gjøre det så bruker jeg hansker og vasker hender og da er det ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...