Gå til innhold

Noen lærere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer.... hvordan tenker dere på å få tilrettelagt jobbsituasjonen - hva hvis en blir 50% sykemeldt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du 50% sykemeldt må du si fra deg 50% av undervisningen og bun den tid. Skolen har ansvar for at du får vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig det der. Det er vanskelig å bli 50% sykemeld, for uansett blir du jo sittende med planleggingen av vikarens undervisning. Jeg vil hvertfall ikke overlate det til tilfeldighetene, og man har jo en plan for våren en gjerne vil de skal følge. Derfor ser jeg for meg at halv sykemelding fort bare blir et par timer mindre på jobben...Ikke lett, nei...Kanskje lurt å gi fra seg hele fag? Men da blir jo dagene veldig "hullete" og rar og effekten forsvinner mye der og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykmeldt i perioder (og ulike prosenter) gjennom to tidligere svangerskap. Har i begge periodene vært klassestyrer. Har selvfølgelig ikke planlagt undervisningen for vikaren, men satt denne inn i hvor langt vi har kommet, halvårsplan ++

Noen ganger har det passet at en vikar har overtatt enkelte fag, andre ganger har det passet at vikaren har tatt noen av dagene i uka. Dette har fungert helt greit. Det er klart det ikke er optimalt for klassen, men sånn er det bare når læreren er sykmeldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajada tar feil!

 

Hvis du blir sykemeldt har skolen ansvar for å sette inn vikar, og da har vikaren ansvar for både forarbeidet, gjennomføring av timene og etterarbeidet (det er jo det som ligger i leseplikten!)

 

Hvis du er skikkelig kontrollfirk har du selvf. et probelm med å slippe klassen fra deg, men gjør svangerskapet deg så dårlig at du vurderer sykelmelding bør jo ikke "samvittigheten" være noe problem?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer litt fra skole til skole.. På de fleste skolene jeg har jobbet på, har det som regel ligget en grovskisse av hva som er dagens/ukas plan. Det er når det ikke er planlagt fravær. Er det derimot planlagt, skal det ligge en ferdig plan til vikaren. Er læreren som har leseplikt...

Men nå ar jeg bare vært innom 4-5 forskjellige skoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg kanskje bare gjelder korte sykemeldinger, julaugmamma. Altsp egenmeldinger. Sier seg jo selv at en ansatt ikke kan ha ansvar for arbeidet som skal skje mens man selv er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...