Gå til innhold

Er såååå kvalm - trenger sårt.....

Anbefalte innlegg

noen tips og råd om hvordan jeg dempe/bli kvitt denne kvalmen... Noe spes jeg kan spise eller drikke som gjør meg mindre kvalm? Jeg spyr ikke da... Men kvalmen herjer i meg morgen og kveld - og så fort jeg prøver å gjøre noe i huset, så kommer den snikende med en gang :( Og noen ganger er jeg kvalm hele tiden... Var ikke sånn med de 3 andre... Sitter her kvalm og rådløs............ :(

Håper på mamge svar....

På forhånd tusen takk, jenter ;o)

Klemz fra:

Fortsetter under...

Fastlegen min gav meg rådet å prøve pyridoksin, som er vitamin B6. Tar tre tbl om dagen à 40 mg. Jeg startet først i går, men har faktisk ikke vært kvalm i dag, og håper det ikke er tilfeldig.

Annonse

pyridoksin, B6 er reseptfritt og kroppen skiller ut det som ikke tas opp av kroppen. Har hatt mitt første kvalmfrie døgn på lenge og skal garantert fortsette. Absolutt verd et forsøk.

For meg hjelper det å spise, faktisk er det det eneste som hjelper! Spis mangemange små måltider, gjerne noe som er litt "tungt", som kornvarer osv. Så har magen noe å jobbe med, og det tar lengre tid før du blir kvalm igjen. I tillegg bør du starte dagen med mat i senga, enten det bare er noen kjeks, eller om du har en kvikk samboer som kan ordne deg en brødskive eller noe før du står opp.

Ellers kan du ty til "neinei-ene"; juice. Det ødelegger kanskje tennene hvis du drikker for mye for ofte, men det hjelper. Spesielt appelsinjuice ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...