har fått lita pia Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 nu når æ e gravid..spyr, har feber og ondt i halsen.. kordan har lillebabyen min det inni magen da? skal jeg bare ha feber eller skal jeg ta febernedsettende? hva blir best for ungen?? er redd det skal gi negative konsekvenser for babyen uansett hva jeg gjør... noen som har pratet med jordmor om hva dem bør gjøre i en slik situasjon? eller har noen tips.. er 22 uker på vei og leste at det var viktig å passe seg for sykdom akkurat nu!!!!! hjelp...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 D å kaste opp er ikke så farlig, bare du passer på væskebalansen din og drikker nok, helst noe m sukker i og farris. Feber er ikke så bra for babyen, hvor høy er den?? Da er d bedre å ta en paracet for å få den ned igjen...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Men siden du har feber og vondt i halsen skulle du kanskje tatt en tur på legevakten hvis d ikke går over...Der kan de ta blodprøve å måle om du har fått deg en infeksjon...da må du kanskje ha penicillin for å komme deg...
har fått lita pia Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2007 PrincessEleanor... prøver å drikke litt,men spyr opp alt og litt til etterpå da...feberen er heldigvis ikke så høy enda ,38c , men jeg fryser og mistenkr at den blir å stige..håper jo selvsagt ikke det da. hvor høy tror du den skal være før det "lønner " seg med paracet?
har fått lita pia Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2007 PrincessElanor tenker litt på å ringe legen ja,men ville høre med dere her inne først..altids noen som har opplevd det samme eller har gode råd og komme med..fint med denne siden så man slipper å føle seg så alene når det oppstår ting i graviditeten..her kan man liksom diskutere alt.. takk for gode råd;)
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Hvis du fryser er d jo tegn på at feberen er stigende...Hvis den blir 38,5 og høyere vil jeg anbefale paracet...Paracet er jo ikke skadelig for barnet, har selv måttet tatt d flere ganger pga ekstrem hodepine...Er ikke så bra hvis ikke du får i deg væske...du får ta små, små slurker innimellom, kanskje suge på isbiter? Er bra hvis du får i deg noe i allefall...
Xenaen Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Det er ikke farlig å være syk. Grunnen til at det står man skal passe seg for å bli syk er at immunforsvaret er litt nede, så man kan risikere å gå ganske lenge før man blir frisk. Har hatt både influensa og omgangssyke når jeg har gått gravid. Går helt greit.
har fått lita pia Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2007 phu.en lettelse å høre at det ikke er farlig å være syk..er kjempeengstelig for lillejenta i magen jeg.har ikke kjent noe liv i dag..så skal dra å høre hjertelyden i dag..bare for å konstantere at alt står bra til med den lille...
har fått lita pia Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2007 håper jeg slipper å gå alfor lenge syk da...buker ikke være mye syk og nå er jeg enda dårlig..dagen etterpå..bruker bestandig bli litt bedre til dagen etter ,mn ikke denne gang..gått ned 1.5 kg..så det må jo være vesketap..prøver å drikke, men skal prøve det isbittipset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå