Gå til innhold

Da var ul overstått :)

Anbefalte innlegg

Det gikk veldig bra.

Jeg er ikke gravid da, men det hadde jeg egentlig ikke ventet heller.

Også ser det ut til at egget har hørt på meg :)

hun mente at jeg har el i løpet av helgen eller mandag :)

så da rekker vi forhåpentligvis noen runder før el :) :) :)

tok masse blodprøver da.

hun ville følge meg opp ang. alt dette med sa..

siden ullevål ikke ser ut til å få ut finger`n.

så hun tar utredningen hun.

men dama snakka om å sende meg på lap.

hva fan er vitsen med det?

jeg blir jo gravid, og jeg har jo el hver mnd... skjønner ikke heeeelt hva hun skulle med det nei.

jaja, får vel bare fighte det vekk. synes ikke det er verdt å legge seg inn på sjukehuset for??

eller?

så alt i alt gikk dette bra.

hun vil følge meg opp fra 1.dag jeg får pos. grav test også sa hun.

for å prøve å evnt se etter grunnen til at jeg har sa hver j... gang.

også sa hun at jeg veldig gjerne kunne brukehenne som jordmor (har visst den utdannelsen og gitt)

så hun får fulgt opp med ul og målinger, prøver osv :)

sååå, nå er jeg kjempenøgd altså.

hun er sinnsykt flink, og herlig å prate mee.

fr dere som bor i oslo: femina klinikken på bryn er stedet å gå til. er jo ikke dyrt heller :)

betale 345 kr for alt dette :)

så nå er pilsen åpna, festantrekker kledd på og kvelden ligger klar :) :) :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8059181-da-var-ul-overst%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er litt usikker egentlig.

mener å huske at jeg fikk henvisning for noen år tilbake..

så er usikker på om man trenger det.

nr er 22 06 65 50

Går jo ann å ringe å høre :)

hvor i oslo er det du er fra igjen turbo?

Så bra at hun tar utredningen da :-)

Du har rett i det med lap, så stå på ditt. Det er gammeldags å drive å operere på kvinner som en del av utredningen fordi det er ofte bortkastet. Man skal ikke ta lap med mindre man har grunn til å tro at man har endometriose eller annet. Hvis hun lurer på om eggledere er åpne så bør hun ta hsg (men de er de vel) og hvis hun lurer på om det ernoe med livmor siden de ikke fester seg så er det hysteroskopi som skal taes, og ingen av de krever narkose og det er gjort på en 10-20 minutter. Selv har jeg ikke tatt hverken lap eller hsg og jeg er henvist til prøverør for her i bergen krever ikke fertilitetsklinikken at det skal gjøres med mindre de mistenker noe. Men har lagt merke til at mange her inne blir sendt unødig til lap. Har du hatt noen infeksjoner? Eller operert i tarmer eller underliv? Blindtarm betennelse? For hvis ikke er ikke lap nødvendig.

Lykke til!

Annonse

hei :)

takk for kjempefint og utfyllende svar :)

jeg har jo el hver mnd, så egglederne kan jo ikke være tette...

egget fester seg hos meg, men forsvinner ut igjen i uke 5/6

jeg tok blintarmen for 19 år siden, men kan det ha noe med det hele å gjøre?

er skikkelig grønn på dette området, men er motstander av å tukle for mye med kroppen hvis det ikke er nødvendig.

har ikke hatt noen betennelser i det området.

bare en uvi i hele mitt liv (tok raskt knekken på den)

saène har gått veldig fint, alt er kommer ut av seg selv på egenhånd og har hver gang sluttet å blø raskt. så har ikke vært igjen noen rester heller som har irritert.

hva er de andre undersøkelsene du skrev om?

har som sagt ikke peil på sånt. he he he

HSG er røntgen med kontrastveske for å seom eggledere er åpne blant annet,mens hysteroskopi sjekker man livmorhulen med kamera og det gjøres med lokalbedøvelse :-) Du bør finne deg en gynekolog som har greie på det med habituell abort og bli utredet for det. Du har jo ikke problem med å bli gravid, så egglederne er nok ikke tette nei. Syns du enten skal bli henvist til en fertilitetsklinikk eller gå privat.

Jeg tok en utredning for habituell abort på volvat i bergen og han gjorde GU, UL og tok masse blodprøver, bl.a en kromosom prøve. Ikke noe lap.

Annonse

Så flott da!! Høres veldig bra ut, og jeg følger med på deg siden jeg også er småproff i å miste... Er jo også strålende fornøyd med at det er en klinikk oppkalt etter meg, hehe. Det er utrolig deilig når man får den oppfølgingen du har fått i dag, så kjekt... Lykke til videre, og en pils var deg vel verdt.

hallais.. lenge sia æ va å leste her å ser jo at ting har skjedd. så teit at du mista! helt grusomt å vær så utsatt for akkurat d da. Men så fint at ho tok d så på alvor. e slett ikke alle lega som bryr sæ... lykke lykke lykke til m d her! :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...