mamma til Armand & Even Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 jeg ga min baby NAN 1 idag og han hadde 3 ganger avføring i kort tid etter melken.lurer på om hva er symptomer på kumelkallergi??+
*toppris* Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Det eg har hørt er atd e får mageknip.. kan også få det gjennom mm dersom mor fx spise kumelkprodukter... Mageknip og skriking.. Men med allergier så kan det jo komme fx utslett... Ang avføring så kan jo det være pga det er nytt for magesystemet, her er 3og flere bæsjebleier helt normalt, t.o.m vært opp i 8 på en dag! hehe...
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 nå vet jeg ikke sikket altså, men når man ammer og de har mye vondt i magen skal man jo kutte ut kumelkprodukter.... jeg måtte det og startet med pulver for barn med kumelkallergi, har nå etter to mnd begynt med nan 1... tror de får vondt i magen og det er allergiske. men er du usikker får du en nan på apoteket- nan ha 1- som skla være for barn som ikke tåler ku melk. og en som heter nutramigen som er helt uten melkeproteiner- koster 250kr da.... men Mie kan også fint bæsje ofte i perioder altså. og ettersom jeg skjønte på helsesøster så fikkd e vondt i magen om de ikke tålte det. men er ikke sikker altså---
A4 Husmor.... Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Min sønn reagerte med å spy i flere timer etter at han hadde fått mme. Ellers er det vanlig med utslett og hyppig avføring. Vi har kun gitt ham Nutrimigen mme som kjøpes på apoteket etter dette.
Sivalur Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Min gutt får røde utslett rundt munnen når han får i seg noe med kumelk. F.eks alle grøter som bare blandes med vann, og nå prøvde jeg med nan 1. Den reagerte han også på. Men Nan HA har vi brukt litt og den har han ikke reagert på - men liker den ikke noe særlig.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 ja den har kumelk- men det er noe melkeproteiner som ikke er der, som gjør at de so får litt vondt i magen av det kan drikke den likevel. husker ikke helt hvordan helsesøster forklarte det... tror detvar sånn at mange reagerte på det melkeproteinet eller noe sånt- og dte har de tatt bort! tror det var noe sånt altså...
A4 Husmor.... Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Fra Flaskeposten: Morsmelkserstatning for barn med ømfintlige mager (NAN H.A.1) Produsenten av NAN H.A.1 opplyser at denne kan anvendes til barn for å redusere risikoen for utvikling av allergi. Denne MME er mindre allergen og lettere fordøyelig siden melkeproteinet er hydrolysert. Den kan gis fra fødselen av til barn som ikke ammes. Den kan også ha effekt for barn med ømfintlige mager (mage-tarmproblemer og forstoppelse) fordi den er en lett fordøyelig MME. NAN H.A.1 inneholder også omega 3 og Omega 6 fettsyrer. NAN H.A.1 skal ikke brukes av barn som har fått påvist kumelkallergi. Morsmelkserstatning for barn som har fått påvist melkeallergi: For barn som har fått påvist, eller der det foreligger sterk mistanke om, melkeallergi anbefales bruk av melkeproteinfri MME. Av disse finnes det i hovedsak to typer. En der proteinene kommer fra hydrolysert (nedbrutt) kasein (som er melkeprotein) og en der proteinene hentes fra Soya
Zupermam Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Kjøp grøten SInlac, Nestles barnegrøt uten gluten og kumelk, gutten min reagerer på kumelk. Bland den med vann. Kjøpes hos Rema stormarked. Poden min reagerte med eksem i ansiktet og på hendene der han hadde fått grøt med nan1 på seg. Ser ut til at han liker den godt også Ellers kan du blande litt fruktmos i grøten også, da blir det jo litt mer smak på den.
allergibarn Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 sønnen vår har vært veldig ømfintlig for melkeprodukter, uten å være allergisk. Tar litt tid for tarmene å vende seg til nye ting - og spesielt kumelk. Du får prøver over flere dager og se.
*toppris* Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 ved intro av nye ting kan barna få reaksjoner uten at det trenger være allergir etc inne i bildet... ta det gradvis non dager og se hvordan det går.. er ikke alle babyer som tåler Nan da, eller de andre mme produktene, så du kan jo fx prøve en annen type dersom denne ikke er noe særlig etter noen dager:)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Vanelig NAN du kjøper i butikken er det mye kumelk proteiner i.. Hvis du får påvist kumelk allergi får du mme uten kumelk proteiner på blå resept!
Tita&Tage Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Symptomer på kumelkallergi hos barn: Kolikk Diarè Oppkast Utslett Magesmerter I tilfeller med kumelkallergi oppstår som oftest fler enn et symptom. Høres ut som det kan være tilfeldig at babyen din fikk avføring flere ganger etter NAN. Og som skrevet tidligere koster Nutramigen mye på apoteket, men med legeerklæring fås den på blåresept : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå