Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 holder det med 200 ml mme i døgnet til en baby på 7 mnd? Til de andre måltidene får han vann (grøt, middag, grøt.) lurte på om jeg skulle starte med brødskive istedenfor mme til frokost.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Hvor mye grøt får han da? Fra 6 til 12 mnd alder skal man visst gradvis gå ned til ca 5-600 ml mme i døgnet, og da regner man med alt man gir av grøt. Hvis han får grøt to ganger, en drøy dl (100 ml) pulver blandet med vann hver gang, så er dette ca 200-250 ml "mme". + de 200 ml på flaske og du er oppe i 400-450 ml i døgnet. Men om du gir mer grøt enn det jeg har skrevet her, så nærmere du deg anbefalt døgnmengde totalt, og da er det helt fint ) Når det gjelder brødskivemåltid så anbefalte helsesøster her at man beholder mme som drikke til brødet. Trenger ikke å bytte det ut. Dette fordi man senere skal tilvenne vanlig kumelk, og da er det fint å drikke melken til brødmaten. Middag og grøt (og ellers) kan han gjerne få vann, kjempefint det )
Mamma'n te linnea Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Så lege han ikke vil ha mere melk så er d greit trur jg,d ska jo trappes ned på melk når de får mere fast føde,lurte på om jg sku d også,tilbyr henne melk til hvert måltid,men ikke altid hun drikker så mye.så jg trur ikke d gjør noe.leste et annet sted her at hs sa hvis de ikke vil ha er d greit.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for svar Da tror jeg jeg gir brød og melk til frokost
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå