Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder det med 200 ml mme i døgnet til en baby på 7 mnd? Til de andre måltidene får han vann (grøt, middag, grøt.)

lurte på om jeg skulle starte med brødskive istedenfor mme til frokost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye grøt får han da? Fra 6 til 12 mnd alder skal man visst gradvis gå ned til ca 5-600 ml mme i døgnet, og da regner man med alt man gir av grøt. Hvis han får grøt to ganger, en drøy dl (100 ml) pulver blandet med vann hver gang, så er dette ca 200-250 ml "mme". + de 200 ml på flaske og du er oppe i 400-450 ml i døgnet. Men om du gir mer grøt enn det jeg har skrevet her, så nærmere du deg anbefalt døgnmengde totalt, og da er det helt fint :o)

Når det gjelder brødskivemåltid så anbefalte helsesøster her at man beholder mme som drikke til brødet. Trenger ikke å bytte det ut. Dette fordi man senere skal tilvenne vanlig kumelk, og da er det fint å drikke melken til brødmaten. Middag og grøt (og ellers) kan han gjerne få vann, kjempefint det :o)

Skrevet

Så lege han ikke vil ha mere melk så er d greit trur jg,d ska jo trappes ned på melk når de får mere fast føde,lurte på om jg sku d også,tilbyr henne melk til hvert måltid,men ikke altid hun drikker så mye.så jg trur ikke d gjør noe.leste et annet sted her at hs sa hvis de ikke vil ha er d greit.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Da tror jeg jeg gir brød og melk til frokost :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...