yasmina Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Andre som har barn som ikke befinner seg innenfor normalen. lillegutt er nå 74 cm og 7900g. Dvs at han nå har ramlet ut av percentilskjemaet og "normalen". Han spiser godt så vi skjønner det ikke helt. Har time hos lege nå, men bare lurte....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jepp. 10 kilo og 68 cm. Ligger over kurven. er 5 1/2 måned.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har en jente på 1 år som er 6,4 kg og 65 cm... Så hun ligger langt under skjemaet...
yasmina Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2007 oii, men min har ramlet ut andre veien, altså er han for tynn.... Bør vi være bekymret ?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er ikke bekymret. Ikke alle barn kan ligge innenfor 50-percentilen. Det er jo en grunn til at kurven går et stykke i begge retninger fra 50. Kurven rpresenterer et gjennomsnitt, som begge våre barn er med og bidrar til i hver sin ende. De er så små enda, og ufattlig mye skjer på dette første året. Det går seg til.
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 ikke tenk på det skjemaet der, du har ingenting å være beskymret for. tross alt det er jo bare gjennomsnitt, det betyr at noen ligger over, noen under. enkelte barn veier mer andre mindre. det viktigste er at han følgersin egen kurve.
yasmina Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2007 Han ligger ikke under 50,men under 2,5...... Utav hele normalen,ikke bare gjennomsnittet.
Nye sprell Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Vi var der! Gutten vår lå godt under skjemaet du første 6 ukene - men før han var 5 mnd lå han på 80-percentilen, og ligger nå på 98,9... (8 mnd) Slik sett er vi jo der når også - siden han ligger godt over den øverste streken.. Forstår hvis du er bekymret, for det var vi - men nå får dere jo oppfølging! Det retter seg sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå