MuttaღMartiniusღ Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 huff, nå kvier jeg meg til fødsel. Leste det ene debattinnlegget her nede om man fiser og alt det der og om man må være naken osv under fødselen.... Jeg har termin om 19 dager, jeg og pappan er ikke sammen , men jeg har sagt til han at han kan være med på fødsel. Nå er jeg ikke så sikker lengre. Skal jeg ligge der å prompe og bæsje foran han ??? det er helt uaktuelt. Er jo suuuper sjenert fra før av. Var sammen med han i et og et halvt år før det ble slutt mellom oss, men tørte omtrent ikke vise meg naken for han. Huff, hva synes dere jeg skal gjøre???
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Skjønner deg. Gi han beskjed om at du gruer for fødselen, at det er viktig at du føler kontroll, dette etter råd fra jordmor, og at du ikke er sikker på om du vil ha han der inne, men at du vil føle deg trygg ved å vite at han er på gangen, så du kan rope han inn hvis du er klar for det. Er alene jeg også skjønner du, og det nærmer seg. Det over er talen min Jeg har fødd før, og da hadde jeg ikke de tankene, men nå har jeg de tankene som du også har. Det er vel fordi vi ikke er i forhold.
RompeRock Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Du trenger ikke være naken oventil ) Kan ha på stor skjorte? Og han kan få streng beskjed om å holde seg nettopp oventil. Og når det gjelder avføring under fødsel, kan du kanskje be om klystér med en gang du ankommer sykehuset? Når det gjelder fis & fjert derimot, er det vel kanskje vanskelig å unngå det... Men hva om du snakker med ham om dette? Slik at han er forberedt på hvordan det faktisk kan bli. Og også vær ærlig og fortell ham at du føler deg litt sjenert når det gjelder akkurat dette. Er han moden, så skjønner han at en kvinne ikke har mulighet til å kontrollere hverken utseende, svetting eller eventuelle kroppslyder under en fødsel )
cec26 Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Hei:) hvis du er redd for vise deg for han så hadde jeg nok droppet å hatt han med... Når du er midt opppi det så driter du alt og alle... men det at du kanskje skal gå å tenke på det før og etter fødsel er jo ikke noe gøy da.. da blir du jo stressa... man vet ikke åssen fødselen vil bli på forhånd..Jeg hadde en tøff fødsel sist..der alt som jeg håpet ikke skulle skje. skjedde.... Men jeg husker svært lite av det da...hehe...Men du kan jo ha han med også etter hvert kaste han ut hvis du føler for det da? kan j o hende du får en drømme fødsel og at alt går veldig greit.....
MuttaღMartiniusღ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2007 det som også er greia da, er det at jeg har fått meg ny kjæreste. Jeg skulle gjerne hatt med han istede. For han får jeg det jeg vil ha av. Men så føler jeg det litt galt fordi jeg har lovt pappan... hmmmm
bolla pinsvin Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Det må du bestemme selv. Men det er godt å ha noen man stoler på til å støtte deg under fødselen. Du kan jo prate med han og gjøre han klar over at han er der for å støtte deg, så han kan holde seg i hodeenden av sengen. Var ikke sammen med barnefaren når jeg fødte sist og var veldig usikker på hva jeg ville. Men når fødselen var igang var jeg glad for å ha han der. Merket ikke om jeg prompet eller om det kom bærsj. Det vet jeg fortsatt ikke om det gjorde. Men jordmor fjærner sånnt uten at noen merker det.Han tenker nok ikke på det uansett. Du ligger jo å føder barnet hans. Han er vel såpass oppegående at han skjønner at en fødsel er full av blod og gørr og diverse kroppsvesker.
MuttaღMartiniusღ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2007 det som også er greia da, er det at jeg har fått meg ny kjæreste. Jeg skulle gjerne hatt med han istede. For han får jeg det jeg vil ha av. Men så føler jeg det litt galt fordi jeg har lovt pappan... hmmmm Mutta
bolla pinsvin Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Hvis du har ny kjæreste skjønner jeg bedre at du ikke vet hva du skal gjøre. Men husk at det er DU som skal føde. Det viktigste er at du føler deg komfortabel med de du har med. Ikke tenk på hva du tidligere har lovet,men hvem du vil føle deg tryggest med. Lykke til!!!!!!
MuttaღMartiniusღ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. februar 2007 Huff, skal ikke være så lett dette.... men tuuuusen takk for tips!!! Dere er snille alle sammen. Bra vi har denne siden så vi kan hjelpe hverandre.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Hadde jeg hatt ny kjæreste ville jeg ikke hatt pappaen til babyen med på fødselen. Visse ting går fedre glipp av når man ikke er sammen med mammaen og fødselen er ofte en av dem. Hadde jeg vært din nye kjæreste hadde ikke jeg likt at du hadde med deg gamlekjæresten på fødselen. bare tanken på at en annen skal se deg naken (hvis du er i badekaret) . jeg var kun naken i badekaret, eller så hadde jeg på meg skjorte. hva med å ha med begge hvis du ikke klarer å si nei, men så si at pappen får gå ut under pressriene, det er jo evt da det er noe å se! Synes ikke pappaen i dette tilfellet har noe på fødselen å gjøre!
MuttaღMartiniusღ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for ditt synspunkt Rose_snart 2bransmor. Greit at andre kommer med ander synspunkt. Skjønner så godt hva du mener, og skjønner typen min veldig godt(og han liker det jo selvfølgelig ikke, men han godtar det). Men huff, det er så vanskelig. Æsj, jeg spyr av det her. Men veit jo det at jeg bør tenke på meg selv og gjøre det som passer meg best. Jeg vil jo mye mer ha med typen, men føler jeg må ha med pappan. Han kommer til å bli så sur og gjøre ting vanskelig for meg. Orker ikke sånne dårlige situasjoner. Og ha med begge to er helt uaktuelt. Han er en gammel kompis av xen:(huff....
ZamZam Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 La pappaen få være med på begynnelsen, men gå ut under pressriene syens jeg høres mest logisk ut. Han er rett ved siden av så med en gang den lille er kommet/eller når du føler deg klar for at han skal komme inn.. Er ikke sikker på hva slags forhold dere har, men jeg ville vel ha latt han være en av de første som holdt barnet slik at han slapp å se din nye kjæreste med hans datter for første gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå