Gå til innhold

Jeg blir litt bekymra for hjertet mitt noen ganger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har perpra endel ja, derfor jeg er redd for at hjertet mitt skal ha blitt slitt på en måte. Hører om andre som fåcr hjerteinfarkt når de er rundt tredve pga misbruk så da blir jeg litt redd. Virker ikke som om det er noe psykisk, for det skjer som oftest når jeg er ganske avslappet og ellers har det bra.

Bare si att du du er bekymret for hjertet ditt, og nevn symptomene du har. Men ikke si noe om amf. Si det til JM, hun tar garantert tak i det.

ei venninne av meg fikk påvist en medfødt hjertefeil under Sv, å hun har aldri brukt stoff.

• 1 måned senere...

Hei. En stund siden du skrev spm, men svarer likevel. Du bør få sjekket blodtrykket ditt, om det også er høyt. Dersom du har brukt amfetamin er du i risikosonen for å utvikle åreforkalkning, som igjen kan føre til hjereinfarkt. Dessuten er det ikke så uvanelig under graviditet at hjertet går

litt i urytme, såkallt atrieflimmer. Du bør snakke med legen din og fortelle han hele saken. Han har sikkert hatt pasienter som både har brukt og bruker rus. Du er kjempeflink jo som ikke bruker nå!! Det er veldig viktig å fortelle det for å sikre at du får behandling dersom det er noe galt. Problemet er at leger somregel ikke vil misstenke åreforkalkning/hjerteinfarkt på unge pasienter dersom du ikke forteller om din tidl. rushistorie. Da kan skumle ting bli oversett. Til slutt vil jeg bare si at forhåpentligvis er det noe helt ufarlig siden du ikke bruker nå. Symptomer på hj. inf kan være magesm, brystsm, tungpust, magesm, sliten/utmattet (hvem er ikke det under graviditet?? hehe) og ikke nødvendigvis høy puls. Høy puls kan derimot på lang sikt være skadelig for hjertet ditt.Lykke til.

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...