Gå til innhold

Veien i det private ( Oslo) ved ASS.BEFRUKTNING!!!!!

Anbefalte innlegg

Vi er nå snart ferdig med all prøve taking, blodprøver,sædprøver innvendig UL osv. Har nå vært igjennom 4 pergotimekurer, ha fin eggløsning hver gang men INGEN befrukning her nei. Gyn. mente jeg ikke behøvede å ta LAP, pga. har et barn på 3 år . Skal nå bli sendt vidre til prøverør i det offentlige, men vi orker ikke vente så lenge så vi prøver det private. Jeg lurer på veien vidre, det vil si

-Hvor lang tid er det for å få time på f.eks Volvat eller Omania?

-Når man først har fått time, hva skjer da?

-Vente tiden med å få behandling eks, AIH, IVF osv.?

-Hvor lang tid tar et forsøk med prøverrør fra man starter med spray osv.

Takk for alle svar!!!!

Fortsetter under...

Hallo.. vi var selv på volvat og var kjempefornøyde..

Hadde samtale i juni og ble enig om å prøve på egenhånd til august pga ferie.. gikk da på pergo.. skjedde ikke no og hadde aih i august.

Det gikk heller ikke bra så gikk for ivf.

Begynte på spray 21 september og innsetting var 20 oktober så tok alt i alt 1 mnd.

Er ikke no særlig ventetid der hvertfall.

De er også meget dyktige...

Masse lykke til

Hei.

Vi holder til på Volvat og er veldig fornøyd så langt - tror nok de er like søte og blide de fleste steder.

Vi hadde første samtale ca 3 uker etter at jeg leverte søknadspapirene. I denne samtalen, som tok ca 2 timer, så fikk vi all den informasjon vi ville ha. Fikk forklarte prosessen med bilder og tidslinje mm. Til sist var det innvendig UL. Jeg måtte tilbake å ta blodprøve dag 1-3 i syklusen.

Vi hadde samtalen i slutten av november, startet med nesespray på dag 21 (18.1) og har nå begynt å stikke meg selv med en nål siden i går (31.1)...hi hi rar greie :-) Jeg har egguttak/innsetting i uke 7 om alt går etter planen, så det blir vel nesten 4 uker fra spray til uttak men så er det jo ytterligere 2-3 uker med venting til resultatet kommer.

Jeg startet på ny syklus dagen etter første samtale på Volvat og kom dessverre ikke i gang da pga jul osv osv. Men det var helt ok å vente på neste nå i januar.

Håper du fikk litt hjelp her - uansett, tvi tvi og lykke til!!!!! GOD HELG!

Hei! Er selv nybegynner i dette, men vi har vært på Volvat, og er MEGET fornøyde med deres oppfølging. Er det noe vi lurer på, ringer legen opp igjen og tar seg god tid med oss! Helt utrolig! Første samtale var kjempebra. (Som jeg så flere også var fornøyde med) :)

Du har vel egentlig fått svar på det du lurte på, men ville bare bidra med positiv omtale om Volvat! Lykke til :)

Annonse

Hei Trine!

Vi er akkurat ferdig med forsøket vårt på VOLVAT! Vi er kjempe fonøyde og du får virkelig det du betaler for! GOD SØRVISE!!Det er ingen ventetid i det private, bare praktiske ting som må gjøres først, som samtale og prøver! Dette tar ikke lang tid, men det kan vel hende dere slipper siden dere allerede har vært igjennom dette?!? er ikke sikker men! Forsøket vårt varte ikke lenger enn 2 uker og 2dager, er ikke sikker på hva det heter, men du begynner med sprøyter 1 dag mens og går bare på spøyter!! ca 14 dager pågår dette! Eggene mine ble større og flere en med vanlig IVF! Og nå på tirsdag testet jeg positivt(";) Håpe du ble litt klokere av dette!! VOLVAT KAN JEG TRYGT ANBEFALLE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...