Gå til innhold

Morsmelk som er fryst ned......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fryst ned litt morsmelk og forsøker iherdig å få mitt lille nurk på 12 uker til å ta flaske, noe hun ikke vil. lurer på om det går an å varme opp morsmelken igjen hvis jeg setter den i kjøleskapet i mellomtiden til neste måltid, ellers blir det jo mye spill. Har forsøkt med mme, men går ikke det heller, tenkte derfor at hun kanskje ville lære seg å drikke av flasken hvis den inneholder noe hun virkelig liker.

Noen som vet?

Eller har noe erfaring på dette området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta opp fra frysern og la den tine i kjøleskapet varm så opp det du skal bruke. Resten holder seg litt har hørt 24 timer etter at man tiner

vet ikke om det stemmer

Varmer du opp så må restene kastes

Skrevet

Ellers kan du prøve å få henne til å drikke av kopp (målebeger), hvis hun nekter plent å ta flaska, og poenget er å kunne la andre mate henne.

Kanskje det hjelper om noen andre prøver å gi flasken også? For hun er jo vant med å få mat fra puppen hos deg..

Mitt lille gull tok flaska med en gang, så jeg har ikke erfaring med disse forslagene selv. Men tenker at det er jo forsøket verdt..

Skrevet

Takk for rådene.

Håper det går seg til.

Hadde vært fint om hun ville ta flasken, da er hun ikke så avhengig av meg. da kan hun å pappaen være hjemme alene mens jeg f.eks får dratt på trening, og skulle hun bli sulten før jeg kommer hjem, kan pappa gi henne mat:)

Er jo litt kos for han å få matet litt også.

Skrevet

hvis hun ikke tar frosen melk, kan det være at hun kanskje tar utpumpa melk som ikke har vært i frysern?

det har vært tilfelle her i huset. bare det ikke har vært froset. har vært nødt å bruke den melka i grøten hans. han vil ikke ha ellers.

Skrevet

Er nok ikke det som er problemet tror jeg. Hun vet bare ikke hvordan hun skal drikke av flasken, eller rettere sagt, hun er ikke interessert å finne ut av hvordan. Har forsøkt med forskjellige flasker og smukker, blir litt oppgitt.

Skrevet

prøv å ta tak i smokken på flaska og sett en liten sprut oppi ganen på henne.det måtte til for at lillingen her skulle skjønne flaska!! det utløste sugerefleksen her.

Skrevet

Prøv å gi i et lite målebeger i stedet. Hvis hun vil drikke av det, kan jo pappaen gi mat på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...