Gå til innhold

Time til jordmor! :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom brevet jeg har venta på. Innkalling til jordmortime.

Var til første legekontroll i januar, og legen sendte papirene inn til sykehuset. Uka etterpå fikk jeg brev fra sykehuset om at jeg fikk føde der, og et annet brev med innkalling til ultralyd og andre undersøkelser. Men det jeg har gledet meg mest til - jordmor.. Det brevet har latt vente på seg!

I går vuderte jeg faktisk å ringe til jordmorsentralen jeg er tilknytta og spørre hvordan det gikk med "meg" der borte.. Men i dag kom det endelig! :-D

Nå gleder jeg meg virkelig til 20. februar!

Hva gjorde dere hos jordmor første gangen? Trykte og målte? Snakket? Hva snakket dere om? Hvordan var det?

Jeg er spent!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos jordmor blir det for det meste snakking synes jeg. Hun måler blodtrykket og sjekker urinen, tar sf-målet og sjekker hjertelyden. Men alt dette tar lite tid, og det er for det meste en samtaletime der jeg går ihvertfall. Men du får høre hjertet da, men jeg måtte faktisk spørre for å få høre. Tror min jordmor er litt "streng". hehe:)

Husk å ta med morgenurin!

Skrevet

Hva snakker dere om da, egentlig?

Legen min feks, sa ingenting, så jeg følte meg litt snytt der, kan man si. Hun bare.. Spurte om det var noe jeg lurte på. Men jeg kom ikke på noe, for hodet var helt tomt etter at vi hadde hørt hjertelyden.

Jeg savner liksom.. Brosjyrene og informasjonen og babysnakket og alt mulig sånne ting. Derfor jeg gleder meg. Men jeg er jo ikke sikker på om det er det som er "inkludert" i jordmor helt i starten heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...