Gå til innhold

to tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har alltid ønsket meg to barn med liten aldersforskjell. jeg har nå en jente på 3 mndr, og nå er jeg gravid igjen med nr 2! var ikke helt planlagt å ha de SÅ tette, men jeg er selvfølgelig bare glad;) ikke tvil om at jeg vil beholde!:) det jeg lurer på er om det er noen andre med barn som det kun er ett år imellom? hvordan var det? da tenker jeg på om det var veldig slitsomt å ha to så små, hvordan det var å gå på turer (det er vel noe som heter søskenvogn??), legging, oppmerksomhet.. osv.

tuppa her vil jo være bare et år, og hun vil jo kreve en del. og det vil jo det nye nurket også.

i det hele tatt det å ha to så små...? noen som vil dele sin erfaring? :)

hilsen nesten nybakt mor med ny spire:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 13 mndr imellom guttene.

Ser mange fordeler med to tette. De har kjempe stor glede av hverandre allerede. (De er 22 og 9 mndr neste uke.)

De sover samtidig, bruker de samme lekene. Gå turer er ikke noe problem med søskenvogn. Da har jo begge et sted å slappe av.

Ulempene er at jeg orker ikke reise på handleturer alene, siden eldste har blitt veldig utålmodig.

Dette var ikke noe problem før, så håper det kun er en periode.

Kan være et problem å være alene med begge to i begynnelsen hvis største ikke har begynt å gå, og mamma'n ikke skal bære tungt.

Her tok pappaen 14 dager ferie for at jeg skulle komme in i rutiner med barna.

Legging er ikke noe problem. Begge blir lagt i sengene sine og legger seg til å sove uten problemer.

Er så heldig at her er det stort sett blide barn, har ikke vært noe særlig syke og lite med nattevåk.

Er kjempe fordeler med to tette=) Her var det planlagt at de skulle være så tett om mulig=)

Lykke til=))

Skrevet

Det er et eget diskusjonsforum for de som er i din situasjon, gå inn på pseudotvillinger.

Jeg skulle ønske jeg var i din situasjon, har en på 4 mnd. Men har en samboer som ikke er helt enig :) Syntes det hadde vært greit å bli ferdig med to ganske fort, før nr. 1 begynner å gå og er høyt og lavt, blir sikkert mer slitsomt å være gravid da, og ser ikke helt poenget i å slite seg tilbake i vekt nå, også går det noen mnd. også skal jeg allikevel i gang med en ny graviditet... nei, jeg skulle gjerne også hatt en til nå med en gang.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...