solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Mener å ha hørt/lest om at Libero skulle komme med en bleie som ikke trekker til seg så godt tiss og avføring slik at den blir ekkel å ha på når barna har tissa seg ut... tenker da til dotrening. For jeg skjønner jo at barn ikke vil gå på do når det er enklere å like behagelig å tisse i bleia som trekker til seg alt. Er dette noe jeg har innbilt meg eller finnes det en slik bleie???
EvaL Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Det er Libero som har en slik bleie, Potty Training Pants, tror jeg de kaller denne. Har liten tro på slike produkter jeg, og er bare et desperat forsøk fra bleieprodusentene om å selge bleier noen måneder ekstra hos barn som allikevel kommer til å slutte med bleier i nær fremtid. Ja, dagens bleier er gode, men jeg tror allikevel at et barn som er fysisk og psykisk moden, vil ønske å slutte med bleier. Det ligger i et barns natur å ville mestre dette, og gå på do som andre barn når de føler at de kan kontrollere urin og avføring.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2007 Ok, vi tenkte å prøve slike bleier til sommeren når vi skal jobbe mye med bleieavvenning. Gutten vår blir 3 i august og til nå er han lite interessert i å gå på do. Han får noen innfall etter at vi har vært på besøk hos noen der gutten dems går på do (han er 6 mnd eldre enn gutten vår) men utenom det vil han ikke. Vi spør han flere ganger hver dag og legger doringen på do og setter frem krakk, men han vil rett og slett ikke. Og jeg vil ikke tvinge han heller, da blir det bare værre...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Tøybleieprodusentene har avvenningsbleier. Med tøybleier får du jo akkurat den våte følelsen som du snakker om. Det ligger ganske mange linker inne på tettinntil.com.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Signerer på det EvaL sier, fullstendig enig. De aller fleste barn slutter når de er klare for det, enten de er 2, 3 eller 4 år.. eller eldre. Hvis en begynner å stresse med dette, fokusere voldsomt på at det er veldig viktig at barnet slutter med bleier osv, blir det kanskje enda vanskeligere for barnet.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Vi prøvde de fra libero da datteren vår var 2 år, mest bare for å teste. Hadde jo ingen tro på at hun faktisk ville slutte. Og vi prøvde kun hjemme, ikke i bhg. Etter et par dager sa hun jammen meg i fra at hun skulle tisse. Hadde hun hatt vanlige bleier hadde hun aldri sagt ifra. Men det er jo ikke så rart, bleiene er så bra at barn ikke merker at de tisser engang. Men det skjønte min jente fort med de nye. Hun var tydligvis klar, men det hadde vi ikke skjønt. Så der tapte faktisk libero penger. En pakke med våte bleier mot 6-12 mnd vanlig bleiebruk.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Joda, de finnes, men jeg ser ikke helt poenget med de..
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Poenget er vel at barnet skal slutte med bleie?
Løvemor79 Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Ja, poenget er jo at barna skal kjenne at de har tissa på seg, selv når de har bleie. Er jo mest for å spare på tøyvasken. Her foreksempel har det gått med 4 truser og bukser idag.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2007 Det blir nok til at vi kjøper en pakke og prøver oss frem ihvertfall.... Men som sagt ikke før sømmeren, evnt hvis det viser seg at han blir klar før. Men slik det ser ut nå er han ikke klar på noen mnd enda...
Velve Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Vi kjøpte ei pakke med slike bleier. Fant ut at det var bare noe tull...Hovedpoenget til produsenten er vel økt salg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå