Gå til innhold

Noen tips til smidig avvenning fra "nattpuppen"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pjokken på sju måneder ammes fremdeles to ganger om natten. Han blir ordentlig sint hvis jeg ikke ruller ut puppen de to gangene om natten. Hittil har jeg gjort som han ønsker, men nå er det vel på tide å slutte med nattammingen. I helgen skal jeg sove på gjesterommet, mens han og den andre mammaen skal sove inne hos oss. Han har jo ikke ernæringsmessig behov for nattemelken sin, det har nok bare blitt en rytme som han er veldig tilfreds med. Noen gode tips til hvordan dette bør gjøres? Vannflaske, nærhet, tusle rundt med ham i armene inne på soverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gikk det veldig fint med avvenning, men hadde bare en gang om natten da..

 

Drøy den siste puppen så lenge du klarer, gjerne til 6-7 når den er fast så kan du begynne med å tilby vann ved det første måltidet på natta. Ikke ta opp av senga, men gi nærhet ved å være tilstede... Om det blir alt for ille må man jo ta opp, roe ned og legge ned igjen da selvfølgelig :)

 

Lykke til!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det sånn at jeg lå på gjesterommet første natta, og gubben tok seg av snuppa. Andre natta lå jeg på soverommet igjen, men gubben tok fremdeles av seg henne. Litt skriking, men det utrolig bra. Tok ca 3-4netter her før hun sluttet å våkne i "matingstia".

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...