Gå til innhold

Promper man under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knis, det hadde vært så pinlig! Setter man klyster selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja og nei. Du har nok ikke mulighet til og holde igjen en promp eller bærsj når alt der nede blir helt klemt og skviset for og få ut en baby, men det er jo ikke slik at de ikke ha opplevd det før da. Klyster er vel og anbefale...

Skrevet

Ho ho, det er bra spm!! Aner ikke, men det virker da veldig sannsynlig!?? Noen som har erfaringer?

Klyster er det vel sykepleier som setter! :o)

Skrevet

hahahhhah :P

måtte flire godt av det spørsmålet..ahahahha ;P

men enda flauere om man bæsjer syns jeg da..heehheh

Skrevet

Er nok ikke så uvanlig det... Og vet om flere som har hatt litt avføring under pressriene. Men dette er jordmor fullstendig klar over da; og holder en klut for det hullet og tørker fort bort dersom det skulle skje

:o)

Har jeg hørt; og sett på fødevideo (venter min første, så nix erfaring selv...).

Har spurt samboeren min om hva han vil tenke dersom det skjer; men han sa at det jo ikke gjorde noe. Men han skal nok få holde seg i hodeenden av meg, sånn i tilfelle... ;o)

Skrevet

Det er umulig å holde igjen, hvis det skulle komme, men tror ikke man tenker så mye på det.

Jeg fikk klyster før fødselen, og kjente at jeg måtte skikkelig på do. Skulle til å reise meg opp og så fikk jeg en ri. Uff, det var vondt å holde igjen, men jeg klarte det. Tenk så flaut om jeg hadde bæsjet på meg før fødselen...

Skrevet

helt umulig å holde igjen..man merker ikke at det kommer ut engang...hele åpningen der er jo helt "sprengt" ut på en måte... hehe...

Skrevet

Jeg var dødsnervøs for alt sånn før fødsel første gang, men jeg skal love dere at det er ikke noe dere tenker på når dere ligger der og presser! For min del kunne kongen kommet og sett på uten at jeg hadde brydd meg i slutten! :-)

Okei, kanskje hvis det kommer en svær promp da, det hadde jo vært flaut :-) Spesielt hvis kongen hadde vært der, he he!

Men alt annet - drit i det, for å si det bokstavelig talt!

Skrevet

Jeg dreit rett og slett på meg under pressrier sist gang! Pappan tørket. Så ja, hvis du har luft i magen så kommer det ut! Lykke til, på meg blir det klyster denne gangen.

Skrevet

Veit du ka? trur du at du fe tida til å tenke på det under fødselen og blir flau over det??

det e vel ikke pinli med alt blodet og lepper som revner?

-neida, promp og bæsj er det pinligaste som fins.

hehe..

eg aner ikke hva som kom ut av meg under fødselen, -for det hadde eg ikke tid til å tenke på..

:)

Skrevet

Under fødselen er man ikke meneske lenger man er et barbarisk forhistorik levning som ikke tenker så mye på annet enn å få ut det barnet slik at du kan treffe det og smertene skal gi seg.

Det er naturlig å lure på sånne ting, hvis man ikke har født før så kommer det faktisk ingen å forklarer ALT hva som kan skje og ikke.

Da jeg fødte hadde jeg heldigvis kynner hele natten som gjorde at jeg tømte meg, men jeg fikk tilbud om klyster, klarte forøverig å fise mens folk var ute og ba om at luktet forsvant før de kom inn igjen, men dette var veldig tidlig, da er man fortsatt litt bevist på kroppslige funksjoner.

Jordmor satte kateter på meg uten å si fra, rask effektiv og ikke minst diskre, da kom jeg iallefall ikke til å tisse på noen av de som sto i "skuddlinjen" under pressreiene.

Pressriene kjentes ut som om jeg virkelig måtte bærsje så jeg spurte om å få gå på do, men det var jo ikke mulig å koble meg av alt mulig så hun kom med bekken til meg, men da holdt jeg igjen alt jeg kunne og etter en stund kom de å forklarte at det var nok ikke bimelom som ville ut, men babyen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...