Gentle Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har ammet 5 1/2 mnd nå. Pappaen sitter nå og forsøker å få i ham mm med flaske uten hell. Vi sitter i hvert vårt rom - tror ikke lillegutt vet at jeg er her. Noen her som har erfaring med hvor lang tid dette kan ta? Dager, uker?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Dette lurer jeg også på... Gutten bare vrir seg inn mot puppen og blir kjempesinna om vi prøver med flaske - selv om det mm på den, og det ikke er jeg som gir...
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Vi hadde et helsikken for å si det mildt. Måtte levere henne til svigermor på dagtid i to dager. på ettermiddagen var det pappen som overtok. Hadde dårlig samvittighet i dagevis etterpå, og det var tøfft når det sto på, men til slutt tok hun flasken. Det tok ca 3 dager....Nå har vi en mye bliere unge-)))
rødhette* Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Dette varierer veldig. Noen unger nekter plent å ta flaska, mens andre (som vår lille gutt som måtte få flaske bare 2 uker gammel) tar den med en gang uten diskusjon. Dere kan ikke prøve å gi av kopp i stedet for å gi flaske?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Vår baby var syk rett etter fødsel og fikk sondemat en stund, etter det tok det ca 2 mnd å få henne til å spise et minimum med mat. Så det er bare å være tålmodig, det går til slutt. Men, vet de regnet med at det skulle ta ca to uker... Forsøk flere typer smokker og ikke bruk mer enn 30 min på hvert måltidsforsøk, ellers blir alle utmattet. Å stryke på kinnet ved siden av munnen kan minne de om at de skal suge. Bruk samme rutiner hver gang, så vet barnet hva som skal skje. Slutt hvis barnet hyler og forsøk og trøste. Ellers vil de sjelden spise. Hjelper ikke det, avslutt måltidet for denne gang. Viktig at det ikke blir press.
*toppris* Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 sliter litt med det samme, hehe... gutten min tar ikke flsken hele tiden, vil rett og slett ikke ha den... er vant til den, men setter seg på bakbena.. 5mnd..
A4 Husmor.... Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Min erfaring er at det er lettere å få dem til å ta flaske når de begynner med grøt. Det er nesten som om de da forstår at mat kommer i mange former. Hvis det virker som om de ikke liker smaken kan man tilsette litt sukker for å gjøre den søtere. Man trapper selvfølgelig fort ned på dette når de tar flaska:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå