Gå til innhold

Hvor i alle dager kjøper dere mammatøy??

nicco

Anbefalte innlegg

I mine tidligere svangerskap har jeg ikke vært så opptatt av det, har liksom brukt joggebukser og store gensere. Synes liksom det har vært litt bortkastede penger.

Men nå kunne jeg tenkt å ha et par gensere som jeg liker godt og har kjøpt et par bukser på salg. Men må si jeg har problemer med å finne meg noen fine gensere, sånn til hverdags. Det er ikke all verdens utvalg i nærheten heller. Noen som vet noen på nettet, har vært innom mange, og når jeg endelig fant noen som var kjempefine, så hadde de bare str. small. Gode ideer mottas med takk!!

Fortsetter under...

De fleste nettbutikker som har egne butikker i tilleg kan man ringe til å høre om de har noe lignende det man har sett på nettet og om de vil sende det.

Vet at det har gjort det på Gjøvik, Stavanger og Svangerskapet i Oslo. Det var flere som visst hadde gjort det i høst , var en tråd inne på skravle.

Har kjøpt mine klær på Svangerskapet i butikken, men vet at de der ihvertfall tar telefoner også, ihvertfall om du vet hva du vil ha, de er veldig flinke der syns jeg.

Hei! Jeg har ikke noen erfaring med å kjøpe på nett, bare surfet litt rundt, og det finnes jo mange nettbutikker som tilbyr mammatøy. De jeg har sett på er www.mothercare.com, www.motherhood.com, www.ellos.no, www.laredoute.no, www.hm.com. Kappahl, Lindex og H&M har jo litt utvalg i mammatøy, i tillegg til spesialbutikkene.

Ellers så bruker jeg selv en del lange topper som du ikke trenger å kjøpe i gravidavdelingene, og så er lange cardiganjakker eller omslagsjakker fine når magen vokser. Synes ellers det er greit å kjøpe nøytrale/ensfargede topper, og heller pynte med skjerf, smykker etc. Også gensere/topper/kjoler med empireliv passer fint til gravide og kan også brukes etter at magen er borte.

Selv handlet jeg mammatøy i England veldig tidlig (hos Mothercare, Next, Dorothy Perkins og M&S, alle disse har nettbutikker men leverer desverre ikke "overseas"), da jeg var usikker på om jeg kom til å finne noe her i Norge, samt at det er morsomt med noe som er annerledes..., men har nå sett at jeg ikke ble så stor som jeg fryktet (i uke 27 nå og kan bruke mange av mine vanlige klær fremdeles, bortsett fra buksene). Så, greit å se an etterhvert hva man har behov for. Skal forresten til England igjen i vinterferien og det blir nok en del shopping da, mest til babyen, men sannsynligvis litt til meg selv også :-)

Lykke til med shoppingen, du også!

mammetøy??

Jeg er passe gniten og synes det er tull å bruke masse penger på klær man bare kan bruke i en svært begrenset periode. hadde det finnes greie praktiske plagg og ikke var så dyre, så hadde jeg kanskje vurdert noe slikt. men passformet hos de rimelige kjedene er jo lik søppelsekker hehe

Jeg kan ikke bruke noen ting som gir antydning til strammeing over magen, da får jeg så sinnsykt vondt, sukk. Joggebukser fra uke 10 og ut svangerskapet på meg!!!! Råsexy altså!!!!!!!!

Haha du er morsom..

Pleier ikke å bruke mye penger på klær jeg heller, men det blir litt i løpet av 9-12 måneder allikevel.

Nettop pga at jeg ikke kunne ha noe som strammet opp på magen måtte jeg gå til innkjøp av mammaklær. Men det er uansett ikke mer enn det jeg ville brukt i løpet av 9 måneder.

Har kjøpt 1 olabukse under magen til under 400kr 3 topper og 2 gensere og 1 penbukse i velur alt til under 2000 kr.

Jeg eier ikke joggebukser, og ikke skal jeg ha det heller..

Tross alt bruker man litt penger på klær i løpet av 9 måneder til vanlig , så hvorfor ikke når man er gravid?

Men jeg har kjøpt klær som kan brukes de første månedene etterpå også, det praktiske med mammaklær er jo at de er videre oppe også.

Nå kan man jo også kjøpe kombinerte mamma/ammeklær så d ahar man dem jo enda lenger. Men må jo si at de som liker joggebukser har det praktisk da.-.. har ikke hatt det siden 80-tallet jeg , greier bare ikke å gå i det...

Annonse

Hei nicco :)

Jeg har vært og kjøpt meg mammatøy i dag! På Lindex og på H&M på Amfi Moa Gård. De hadde ett lite utvalg på Lindex, med nokså rimelige klær. Fant meg to dongeribukser der. På H&M har de ett større utvalg. Der fant jeg en bomullsbukse. Alle sammen såg stilige ut på, og var behagelige.

Jeg har i det siste strevd med en del kvalme, og syns det har vært så ubehagelig med buksene som strammer over magen. Derfor tenkte jeg å prøve en mammabukse, og det er sååå behagelig.

Jeg "svosset" rundt i store joggebukser og gensere de forrige gangene jeg gikk gravid, og har bestemt meg for at denne gangen skal jeg føle meg vel i fine mammaklær. Har ikke tenkt å bruke en formue, men synst det er stilig med litt kledelige plagg til den store magen.

Det å kjøpe klær er selvsagt et spørsmål om økonomi, men jeg orker ikke gå rundt å vasse i digre vamsete gensere og joggebukser.

Det er ikke så pent å se på helelr og man kan da kle seg litt fint selv om man har en mage som vokser?

Jeg har funnet rimlige mammaklær på H&M, Vila og Colon. I større byer er det massevis av butikker som selger mammaklær. Ellers kan man kjøpe jakker med knepning og ha en topp under. Magen kan likegodt vises som å hylles inn i digre kjortler.

Dersom man ikke legger så mye på seg ellers går det an å bruke helt vanlige t-skjorter i litt større størrelser og feks stretch bukser som har lavt liv.

Jeg liker å kle meg og føle meg vel selv om jeg har en støtdemper foran. Det kan i tillegg være koselig for en selv og partneren også å se litt okey ut når man går gravid. Men, smaken er som baken....den er delt.

Takker for mange gode forslag. Jeg har vært på Moa og Storken, men jeg synes det var utplukka og veldig likt. Enten likte jeg det ikke eller så hadde de bare str. S.

Jeg bruker generellt veldig lte penger på klær, men er veldig glad i det jeg har og sliter det ut. Fordi jeg jobber nattevakter og sover om dagen, så kreves ikke noe antrekk på jobben, og privat går det greit nok. Jeg har liksom favorittplagg, kan godt kjøpe forholdsvis dyre klær, for jeg vet at de blir brukt mye og at jeg ikke legger dem til side etter 3 mnd.

Jeg har et par bukser som ser bra ut, kjøpt på salg. Mine gensere og t-skjorter er greie nok, men jeg kunne som sagt ha tenkt meg en litt fin genser som jeg også kan bruke etterpå. Hvis jeg har brukt 700.- på mammaklær i mine 5(6) svangerskap så er vel det toppen...

Ja, har man klær man kan bruke er jo det greit.. Jeg er veldig forskjell i størrelse og fason med og uten mange, dessuten får jeg gedigne pupper , noe jeg ellers ikke har, så da passer ikke topper eller t-skjorter heller.

Nå er det jo også ca 8 år siden sist, så naturlig nok har jeg liteav de mammaklærne igjemn, de er foræt videre for lenge siden...

Det jeg har brukt mest penger på er undertøy, ny bh hver måned faktisk.

og etter uke 12 passet ingen av mine overdeler i vanlige klær lenger på toppen ..

Har derfor invistert litt på januarsalget .. fikk 3 topper/t-skjorter med knappestolpe til 100 kr, så kjøpte str L så jeg har de til ammingen også.. var mye billige topper på januarsalget gitt.

Oh so sykmeldt og sengeliggende de siste ukene mer eller mindre har jeg hatt brukt for klær på hverdagen også, på jobb er det uniform da .

Men har kjøpt en del som kan brukes både nå og i ammeperioden, da blir det fort 1 år med de samme klærne da..

Dessuten er jeg sær , bruker ikke hvit eller svart eller noe blomstrete på klærne mine.. da begtenser det seg fort i mammabutikker gitt ...

Har brukt mest på klær i dette svangerskapet faktisk..men det er fordi jeg har andre prioriteringer nå, og hadde en hel garderobe basert på min normalstørrelse, som ikke passer som gravid.. jeg går alltid opp mest de første 4 månedene..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...