Gå til innhold

Kynnere under trening


blindpassasjer

Anbefalte innlegg

På trening blir magen alltid steinhard og dette varer en god stund etterpå også. Min jordmor sier at det gjør ingen ting så lenge det ikke gjør vondt og det er bare fint å fortsette. Ser mange andre skriver at de har fått beskjed om å slutte å trene og noen som t.o.m. har fått beskjed om å ligge ned en halvtime time midt i jobbdagen for å unngå dette...noen andre som fortsatt trener som har fått råd om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har og startet å ha kynnere under og etter trening! tok det opp m jordmor og hun sa at d itj va nå å bry sæ om! å at så lenge det itj e sterke smerter så e d itj fali! Så da fortsette æ å træn værtfaill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, er litt vanskelig å forholde seg til alle de motstridende beskjedene man får. Jeg fortsetter nok så lenge jeg orker jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel...

MIN jordmor sier til meg, at jeg kan trene og styre så lenge jeg orker, så lenge jeg selv føler meg komfortabel og ikke blir svimmel eller uvel, OG jeg ikke får kynnere av det! Da må jeg bremse.

Kynnere kan faktisk være medvirkende til å sette igang en for tidlig fødsel, og det vil man jo ikke ha noe av...

 

Jeg får ikke kynnere på trening, bare opplevd d en gang når jeg spinnet veldig fort... Ellers går jeg både på step og alt mulig uten problemer. Jeg tror at når treningen medfører kynnere er det livmoren som sier fra at dette ble litt voldsomt, og man bør vel høre på kroppen sin :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med forrige svangerskap var jeg hos 2 forskjellige jordmødre og 2 leger (fordi jeg flyttet mitt i svangerskapet). Og alle var de klinkende klare og helt enige om èn ting, og det var at trening var bra for gravide mager. så jeg trente gjennom hele graviditeten, men tok det litt rolig de 3 første månedene. Kynnerne begynte å melde seg allerede etter 4-5 mnd, og da jeg spurte legen og jordmoren om det, så sa de begge at det gjorde ingen verdens ting, de mente til og med at det var BRA, fordi da ble kroppen mere forberedt på fødselen. På slutten hadde jeg konstant kynnere gjennom hele treningsøkten, og magen var steinhard. Det gjorde aldri vondt men kunne til tider være ubehagelig. Jeg trente kun hard styrketrening under graviditeten, med det var også noe jeg var godt vant til før svangerskapet.

 

I det nåværende svangerskapet har ting vært annerledes. Jeg har dårlig treningsmotivasjon, noe som sikkert kommer som en følge av at jeg er mye mere dårlig denne gangen, og treningen forværrer gjerne kvalmefornemmelsene mine. Nå er imidlertid de 12 første ukene over, og det har begynt å hjelpe seg litt. Jeg håper på at motivasjonen skal komme stormende over meg, men drar meg uansett bort på treningssenteret så ofte som jeg orker. Må jo prøve å holde formen ved like så jeg kan komme fort tilbake i form etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...