Gå til innhold

Hvor dumme kan leger være???

Anbefalte innlegg

Ble innlagt på sykehuset på onsdag, å de fjerna blindtarmen! Reiste hjem igår, å fikk med meg smertestillende (voltaren). Idag leste jeg på pakningsvedlegget, å der står det at hvis en prøver å bli gravid, eller har vanskelig for å bli det, skal tablettene ikke brukes!!!!De gikk jo rett i søpla!!! Blir litt forbanna når jeg sa til legen at vi prøvde å bli gravide, å han likevel skriver ut sånt!! Nå skal jeg bare tygge paracet, å heller lide i stillhet:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8055876-hvor-dumme-kan-leger-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare fortelle min Voltaren historie- gikk nemlig på disse pga menssmerter, og oppdaget ved en tilfeldighet at de kunne jo være årsaken til at vi ikke ble gravide- så kuttet ut de. Men prøvingen tok tid, og etter nesten 2 år var optimismen borte- så jeg orket ikke de menssmerten og tok en Voltaren. Regnet med at alt håp var ute den måneden. Men til min overraskelse var det akkurat den måneden mirakelet skjedde! Så Voltaren fungerte bra for oss- kanskje ikke akkurat å anbefale..... (Mest ment som spøk, skjønner jo veldig godt at det er ekkelt og provoserende når legen skriver ut ting de ikke burde. Bra du leste vedlegget da!)

HUSK ALLTID Å SJEKKE PAKNINGSVEDLEGGET SELV!!!! Leger er jo kun mennesker de også...og kan ikke gå og huske alt mellom himel og jord! Greit nok- legen burde vel ha sjekket felleskatalogen først, noe som han sikkert ikke gjorde!

Men til syvende og sist syns jeg faktisk at folk selv bør sjekke vedlegget før de putter i seg legemidler! Samme om det bare er en uskyldig tablett eller noe annet.

Jeg leser alltid pakningsvedlegg før jeg putter i meg noe (selv om det skjer svært sjelden). Alltid greit å vite hvilken virkning/bivirkning legemiddelet har og hvilke forsiktighetsregler man bør ta...

Annonse

Ved oprasjoner skal man gi voltaren uansett, selv om pasienten prøver å bli gravid. Det er fordi smertelindringen går forran evt. prøving.

Når du har hatt en operasjon med generell anestesi er det MYE farligere for et evt. embryo (om det ble gjort etter EL). Om det var før EL ville jeg uansett hoppet over prøving denne mnd til kroppen har fått hentet seg inn ingjen. En slik operasjon er en stor belastning for kroppen selv om det ble gjort lapraskopisk. Det er ikke uten grunn du har fått sykemelding framover...

Det ble ikke gjort lapraskopisk, å det var midt i el, så prøving blir det ikke uansett!! Å dessuten ga de meg mye annet siden voltaren ikke funka en dritt! Men samma det, lurte bare på hvor dumme de kan være!! Ingen grunn til å hisse seg opp!!!

Har vel ingenting med å være dum å gjøre. Voltaren er ikke farlig selv om du prøver, slike medisiner kan gjøre det vanskelig å bli gravid hvis en tar dem hver måned, derfor står dette i felleskatalogen, men det går helt greitt å gi dem en gang i forbindelse med en operasjon.... Det er ikke så mange smertestillende å velge mellom i slike tilfeller og alle har sine fordeler og ulemper, har ingenting med at legene er dumme å gjøre.... men det er nå bare min mening...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...