Gå til innhold

Får ikke føde i fødekar... er for tung!

Anbefalte innlegg

Hadde fødselssamtale med jordmor i dag, og hadde tenkt ut en del på forhånd rundt hva som er aktuelt for meg ved fødselen. Jeg har hatt veldig lyst til å føde i fødekar, men fikk beskjed om at jeg veier for mye...

Er veldig sterk i armene, da, men de gikk ut fra en grense på BMI over 30... Dette pga at de måtte være sikre på at jeg ikke trengte hjelp til å komme ut av karet.

Ble litt skuffet, ja. Vet jo at jeg fint kommer meg oppi og ut av mitt eget boblebad, men de tar visst ikke individuelle hensyn. Men jeg måtte gjerne bruke badekaret som smerte-lindring fram til pressriene kom!!!???

Verden er urettferdig:-) Får vel ta av ti kilo til fødselen, så kanskje, he, he....!!!

Fortsetter under...

Ja, det var en regel de hadde slik at ikke jordmor eller barnepleier skulle trenge å løfte... Sikkert en risiko om jeg er på vei til å klemme ut ungen og det oppstår komplikasjoner midt i press-riene. Jeg får bare prøve å vise dem underveis at jeg er sterk nok til å hoppe ut og inn av karet :-)) Bare vent til de får se lår-musklene mine...hi hi...

Hvis man har hatt komplikasjoner i svangerskapet får man heller ikke ligge i badekarret. Så hvis man har hatt blødning eller noe sånnt så får man heller ikke lov.... Får ta det som en trøst.

Hehe.. skikkelig dårlig unnskyldning det med å løfte gitt....

Det er jo en ting å komme seg inn og ut av badekaret nå som du ikke engang er høygravid, men det er noe helt annet når du er i full fødsel. Jeg forstår de veldig godt. Man man må ta hensyn til de som jobber der hver dag og de vet nok dette bedre enn deg.

Det er ikke så lurt å ha for mange planer på forhånd for da kan du bli veldig skuffet når det ikke går. F.eks om fødselen starter med vannavgang.

Annonse

Jeg forstår veldig godt at de ikke vil utsette både barnet , meg og dem selv for noen risiko under fødselen. Og det er jeg veldig glad for.

Det er 24 dager til termin, så jeg karakteriseres vel som høygravid. Jeg har til nå lagt på meg ni kilo i svangerskapet. Begynte graviditeten med en bmi på 30,3... altså 0,3 over grensa. Har forholdsmessig mye muskler og lite fett til å veie så mye ( nå 100 kg).

Jeg setter pris på at så mange har engasjert seg i temaet, her og på 3.tri. Synes det er viktig at slike ting kommer fram sånn at vi blir mer bevisste på mulighetene våre. Jeg synes selv det var trist å få vite dette mindre enn en måned før fødsel. Og man blir jo faktisk oppmuntret av svangerskapsomsorgen til å forberede og motivere seg på fødsel i god tid.

Jeg ser heldigvis andre alternativer som sikkert er minst like gode. Man må bare tenke positivt på det.

Håper alle dere som forbereder dere på fødsel får en fin opplevelse, uansett lindrende hjelpemidler:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...