Gå til innhold

Bare masse uforståelige regler overalt!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med NAV og fylte ut skjema om dagpenger. Jeg har tjent nok til å få dagpenger, men måtte krysse av på at jeg er villig til å ta jobber overalt i landet.. det sa jeg at jeg ikke er siden jeg er gravid og ikke vil reise fra min samboer.. men hun krysset av og sa at jeg måtte hvis jeg skulle få dagpenger. Hva skjer om jeg får tilbud på jobb en annen plass i norge? må jeg si nei, og så miste dagpengene?

Hun sa også mange kontorer jeg må gå til for å få hjelp til ditt og datt. Jeg synes det er så mange forskjellige kontorer som gjør så mange like ting, så jeg aaaaner ikke hvor jeg kan gå og få frem det rette spørsmålet.

Når jeg er ute etter økonomisk støtte, hvor går jeg da?

Dagpenger er hos NAV, såpass langt har jeg kommet...

Jeg er plaget med mye smerter i magen og er i dårlig form pga graviditeten...hva gjør jeg da, siden jeg EGENTLIG ikke er i stand til å jobbe? Jeg må ha legeerklæring vet jeg, men hva gjør jeg for å få det? Og må jeg vente helt til legen min har en ledig time, som er om 1 mnd?? Det er litt lenge for meg å vente..

hvis jeg får bevis på at jeg ikke er i stand til å jobbe, hva søker jeg da, og hvor???

Det er så mange spørsmål, og så mange plasser å stille dem, men hvor er den rette plassen?

Jeg har ingen inntekter nå.. og sliter med regningene mine.. er det en støtte jeg kan få for det? Hvor?

Er forvirret av det alle sier, trenger sånt skriftlig for å forstå det. :s

Fortsetter under...

Flere kontorer er samlet undre ett nå og heter NAV. Siden du er på nett kan du gå inn på www.nav.no. Denne siden ble du opplyst om når du var på dagpengemøtet.

Jeg vet ikke hvilke kontorer du mener når du skriver "ditt og datt" men hvis du skriver hva du trenger hjelp til kan jeg prøve å hjelpe deg.

Hvis du blir tilbudt en jobb og takker nei vil du første gangen miste retten til dagpenger i 8 uker.

Hvis du trenger økonomisk støtte kan du gå til sosialen og de vil da gå gjennom økonomien din og se hva du trenger av hjelp.

Sykemelding må du har fra fastlegen din, er det akutt får du en hastetime på dagen, hvis ikke må du vente til du har time. Denne sykemeldingen skal du levere til Nav-jobb og du vil da fortsatt få det samme beløpet som du får i dagpenger.

Sjansen for at arbeidskontoret ringer å tilbyr deg jobb en annen plass en der du bor, eller at de ringer deg i det hele tatt med tilbud om jobb er jo nesten forsvinnende liten, så det trenger du ikke bekymre deg for. Du skal være reell søker for å ha krav på dagpenger, og da skal man jo liksom ta den jobben som dukker opp. Derfor man må krysse ja.

Sosialen kan gi deg økonomisk støtte dersom du har krav på det. Du finner opplysninger og informasjon om alt dette på nav.no, ta deg en liten titt derEvt ring ditt nærmeste navkontor og få deg en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...