Gå til innhold

Reise til Spania- hva tar man med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi reiser til syden søndag med poden på snart 5 mnd på tur. Første lengre flytur og lengre opphold utenfor hjemmets lune favn. Noen som har noen gode tips til hva man bør ha med (og hva man evt ikke behøver ta med??) Bleier, grøt (hva har de), har de sviskesaft o.l?? Noen som har erfaring?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i spania i 3 uker i julen. Sleit med å finne en grøt uten honning, eller som kun skulle blandes med vann (de fleste skulle blandes med morsmelk/erstatning). Anbefaler å ta med grøt om dere vil unngå at babyen får honning... Sviskesaft så jeg ikke - mulig de har. Bleier er helt greie - dodot var merket vi brukte. Har våtservietter uten parfyme der- men ikke alle steder, så anbefaler å ha med en pakke eller to. Har morsmelkerstatning der - både ferdig i pakninger og pulver. Kos dere masse og ha god tur!

Skrevet

Hei:o) Vi skal også til spania snart og jeg har fått annbefalt å ta med all mat og bleier hjemmefra+ badebleier. Grøten er visst veldig søt og bleiene dårlige. På flyet er det lurt å ha med litt saft, mme hvis ikke du ammer, grøt/middag,bleier, våtservietter,smokk og pakk inn 3 leker i papir og bånd, dette er spennende for babyen. Det lønner seg også å ha med reisebarnestol som man kan hekte på en vanlig stol der nede. Det er manko på barnestoler sies det

Se

http://www.reflex.no/Default.aspxtabid=83&category=tilreisen

God tur:o)

Skrevet

Det står masse tips på reisedebatten, litt langt tilbake. Det er vel generelle reiseråd, men mange tips =)

Skrevet

Hvor skal du dà? I spania kjøper jeg lidl bleier er så fornøyd at jeg kjøper det her også

Ikke gidd å dra med dere masse bleier vel? om de er dårlige der så får man jo bare bruke fler?

Vet ikke ang maten faktisk, men gå på apoteket (farmacia) der har de masse til babyene: mat, mme og flasker, smokker osv

Skrevet

Var i Spania med pluggen på 6 måneder. Så lenge du har en passelig stor by i nærheten finner du både bleier og babymat der. Jeg hadde med egen grøt så vet ikke hvordan grøten er der nede, men som sagt over: mye inneholder honning. Sviskesaft fant jeg ikke noen steder så det laget vi selv. Brukte Dodot-bleier der nede. Det er Pampers, bare med annet navn og innpakking.

Ta med vannkopp, solkrem, solbriller, helseteppe og henge over den ene siden av vogna siden de nekter å ha på solbriller :) og reisetrille (små resturanter og trange gater)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...