Gå til innhold

Man får fødselsstipend utbetalt om sommeren, ikke sant?

Marimekko ♥2 gutter♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed om at man får etterbetalt fødselsstipend for sommeren, altså at man ikke får utbetalt noe om sommeren,men d blir samlet opp til høsten også får du alt for sommerferien da...

helt hull i hode spør du meg,men han virket ganske så forvirret han jeg snakket med, så kan hende at han ikke helt vet hva han svarte på,men hva tenker de på da hvis d er sånn, skal man gå hele sommeren uten penger?

du får vel uansett engangsstønaden, som du ofte får før fødsel.. sånn at en har NOE å leve på?

Men lånekassa kan være fortvila firkanta noen ganger, så skulle ikke forundret meg om de drev med sånn etterbetaling i september eller noe...

ikke får man egentlig utbetalt noe i juni heller.. syns hele systemet er ganske vrient!

Ikke alle som får engangsstønaden da; jeg får noen usle tusenlapper hver måned fra NAV istedet (foreldrepenger), og går da kraftig i minus i sommer siden jeg neppe kan forvente noe fra lånekassa før i august tidligst. :o(

Annonse

Siden jeg har rett til fødselspenger så får jeg ikke engangsstønad. Vil heller ha penger jevnt over hele permisjonstida enn bare en stor dose penger (får mer i fødselspenger enn i engangsstønad), men jeg kommer altså antagelig til å slite i sommer pga. Lånekassa.

Jeg ringte lånekassen og spurte, de sa att fødselspenger/stipend ble utbetalt om sommeren. Jeg har termin 26mai, og man må søke etter man har født, så han sa bare att det var litt behandligstid. Vi MÅ få om sommeren, eller så har vi ikke råd til å leve.

Men om det skulle vise seg att pengene i stedet blir etterbetalt, så kan man få lån hos sosialkontoret (betale tilbake når pengene kommer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...