Gå til innhold

Celleforandring....

nybaby09

Anbefalte innlegg

Har vært på sykehuset etter at jeg fikk påvist celleforandringer på prøvene som ble tatt hos legen på 1. kontroll.

Dette var ikke bra og jeg blir videresendt til radiumhospitalet, men fordi jeg er gravid vet ikke hva de kan gjøre her på lokalsykehuset...

Så nå sitter jeg her og er kjempe lei meg og redd, uansett så kan de ikke gjøre så mye før jeg har født, for jeg er livredd for at de skal rote for mye der nede. Og dette barnet er veldig ønsket, og nå ser det ut som om det kan bli det eneste... Er 15+1 i dag i følge BiM så jeg krysser fingrene for at alt skal gå bra.I tillegg er det FVP den 13 så nå begynner det å bli litt i overkant av hva jeg orker å fordøye!!

Måtte bare få det ut, for jeg er så redd!

Fortsetter under...

Stakkars deg, skjønner godt du er redd og engstelig.

Prøv å ikke ta sorgene på forskudd, selv om det er lettere sagt enn gjort. Etter at du har snakket med legene på radiumhospitalet, kan det være at de har hatt lignende saker før..Da får du sikkert med kjøtt på beinet. Jeg føler virkelig med deg, og håper dette går veldig bra!

Lykke lykke til, du får med en trøsteklem av meg.

Hei og takk for svar, har hatt noen søvnløse netter i helga, men har kommet frem til at det ikke hjelper å ligge å tenke for mye... Celleforandringene jeg har er så grove at gyn kunne se dem, så de vil ikke gå bort etter svangerskapet, skulle ønske det var så vel, eneste som kan gjøres for meg er en operasjon og da håper jeg at jeg skal slippe å fjerne alt, men takk for trøstende ord.

hei

jeg har vært i lignende situasjon som deg og har skrevet en lang mail til deg som jeg akkurat har prøvd å sende deg som en privat melding, men det skjer ingenting når jeg trykker send. Har du fått meldingen? Ev. kan du prøve å sende meg en privat melding så skal jeg svare. Ift FVP trenger kan jeg si at jeg også grudde meg fælt, men det gjorde bare litt vondt i 2-3 sekunder så det over. Det værste var ventetiden (ca. 2-3 uker).

Håper vi lykkes å kommunisere privat, da jeg tror min historie vil gi deg styrke til det du skal igjennom. I mellomtiden skal du vite jeg tenker på deg og ønsker deg lykke til på Radiumhospitalet!

Klem fra mammaen til wonderboy

Annonse

Hei!

Hvordan går det med deg? Skjønner godt at du er engstelig, men det går helt sikkert bra. Hvilket stadium var forandringene kommet til? Jeg fikk påvist celleforandringer etter mitt første svangerskap i 2004. Var til kontroll flere ganger i året for å se om forandringene gikk tilbake av seg selv. Det gjorde de ikke. Var kommet til "moderate" celleforandringer - CIN2. Måtte inn på sykehuset i mai i fjor for å fjerne en del av livmortappen med laser. Litt skummelt og litt ubehagelig, men alt i alt et helt greit og raskt inngrep på ca 20 min. 3 uker senere ble jeg gravid med barn nr 2 (er nå i uke 38) og alt har gått bra så langt. De tok celleprøve i begynnelsen av svangerskapet og dersom den hadde vist nye celleforandringer så ville jeg blitt sjekket hver 6.uke gjennom graviditeten.Som du sier så vil de tukle minst mulig der nede når man er gravid. Jeg ble fortalt at det i snitt tar 8 år fra celleforandringene starter til det i verste fall utvikler seg til kreft, så det skal mye til for at det går galt under graviditeten. Det skal også en god del til for at man ikke skal kunne bli gravid igjen etter fjerning av de syke cellene. Etter at dette skjedde med meg har jeg hørt om veldig mange som har opplevd det samme. Det positive er at vi nå er i systemet og blir fulgt tett opp.

Håper dette kan være til litt hjelp for deg - jeg vet selvfølgelig ikke nok om din situasjon eller hvilket stadium du er kommet til - men håper du får de svar og den hjelp du trenger så du slipper å være engstelig :-)

Hold oss oppdatert da :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...