Gå til innhold

Hvor mange UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som kun har hatt den obligatoriske UL i uke 17-19? Syntes bare det virker som det er så mange som har hatt flere enn den ene.. eller? Bare ble litt nyskjerrig;)

P.s: er 38+0 idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en i uke 11 pga de var så usikker på hvor langt jeg var på vei, så den ordinære i uke 19, men jordmora så ikke hjerte kammerne da så måtte tilbake en uke seinere uke 20... Så skal jeg ha en i uke 30-31 ca vekst UL fordi jeg mest sanns har betennelse i tarmen, for å se at hun får den næringen hun skal ha:-)... Men hadde det ikke vært for det ,hadde jeg nokk bare hadd den ene.. er nokk litt flaks/uflaks kan man si...

Skrevet

Jeg har også kun hatt den obligatoriske UL. Når man leser her skulle man tro man var den eneste. Tror enten mange tar privat 3D (noe som ikke finnes i Bergen) ellers får man vel komme til flere UL fordi det er noe som må sjekkes ut. Så tross alt er jeg fornøyd med at alt har gått på skinner fram til nå (er i uke 32+2) så har ikke vært noe behov. UL var helt magisk synes jeg, men nå er det jo ikke så altfor lenge til man får se baby "live"!

Skrevet

Jeg har forsåvidt bare hatt den ordinære UL, ja, men hadde i tillegg time hos gyn da jeg var i uke 7, fikk time til innvendig UL da før jeg visste jeg var gravid, mistenkte at det var cyste på ene eggstokken... Lurer veldig på hvorfor enkelte er på UL fire-fem-seks ganger??

Skrevet

Jeg har også kun hatt den ene UL, er 33+3 nå, og synes det er helt greit.... Mine venninner har betalt masse for å få flere UL, noe jeg ikke ser poenget i når alt er bra...!:) men folk velger forskjellig....

Skrevet

hadde det ikke vert for at jordmor syns jeg hadde vokst litt lite så hadde jeg nok bare hatt den ene ul jeg også..

Skrevet

Har en fastlege leg ikke liker, så fikk rekvisisjon til å gå til fødselslege. Han tar ul ved hver kontroll, bare rutine for han tror jeg.

Skrevet

Prøvde å si: en fastlege jeg ikke liker... :)

Skrevet

Gikk hos privat gyn. sist, hadde ul de gangene jeg var der. I tillegg ble det komplikasjoner på slutten, så da var det ul annenhver dag i noen uker. Så da ble det mange, ja, men nå har det vært en hos priv gyn (leeenge å vente til uke 20) Så obligatorisk ul i uke 20..... Nå håper jeg å unngå det opplegget på slutten, for det var IKKE gøy...

Skrevet

Jeg får ul hver gang jeg er hos fastlege, det vil si hver 14. dag ca. også har jeg vært på ordinær ul på sykehuset, men var ikke langt nok på vei til at de fikk se det de ville, så skal tilbake på ul på sykehuset den 19..

Skrevet

jeg har hatt 11 ultralyder + 3D ultralyd.... får ekstra oppføging pga svangerskapskløe

Skrevet

Jeg hadde noen UL i starten pga tidligere exu og smerter. Etter rutine UL var jeg veldig fornøyd, og har ikke hatt lyst på flere. Derfor var ble jeg litt satt ut hos fødselslegen i går da han sa han ville ta en UL i tillegg til gyn undersøkelse - det føltes liksom feil å titte nå?! Kanskje helt usaklig, men jeg har liksom sett det jeg vil og kjenner masse liv hver dag så jeg vet alt er bra. Heldigvis spurte han om jeg ville vite kjønnet, for det ville jeg ikke nå som det har gått så langt uten å vite.

Gleder meg til live-visning innen 10 uker, jeg! (og helst før :-)

Skrevet

Jeg har hatt 3.

Uke 6, uke 18 og uke 30.

Først pga blødning, så den ordinære, og så pga lite liv.

Skrevet

uke 6 og 8 - ? om xu.

uke 14 - nakkefold sjekk

uke 19 - vanlig

uke 35 - lite sf-mål, vekst sjekk

uke 37 - vekstsjekk igjen...

satt opp til ny time i uke 39.

Vær glad det "går på skinner"! Hadde ikke hatt noen ekstra om ikke det var for dette.

Skrevet

1 og glad det ikke har vært behov for fler! Det betyr jo bare at alt sannsynligvis står bra til med nurket;)

Skrevet

Har hatt ca 10-12 stk... Dette pga blødninger og forkortet livmorhals som må sjekkes ofte...

Hadde planer om kun den obligatoriske + muligens en 3d, men sånn gikk det ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...