Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Hei Babyen min har aldri villet ta pupp, så hun har fått mme hele livet. Vi bruker melkevarmer (fungerer som en kjele med vann i) for å varme melken. Hun er nå 4 mnd. Det er selvfølgelig mye enklere og raskere å varme i microen, men jeg vil liksom ikke stråle all maten hennes, føler meg tryggere om jeg varmer den i vannbad. Er det jeg som er hysterisk eller er det sånn, at det ikke er så bra at hun får i seg for mye som er "micro-behandlet". Hun får ferdig blandet mme, så vi koker og blander ikke. Bare tar det opp i flaska og varmer.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Smart å ikke varme mat i mikro når du har andre muligheter. I tillegg til strålingen blir maten gjerne ujevnt oppvarmet, og dessuten ødelegges mange næringsstoffer når mat varmes for fort.
energica Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 På de nan ferdigblandede står det jo at de kan varmes i micro... Kan du ikke kjøpe sånn du blander selv da? Billigere, og da kan du varme vannet i micro før du tar i pulveret
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Har en mann som jobber i dagligvarebransjen, så han får den ferdigblandede veldig billig, og det er veldig mye enklere, så da bruker vi den.
2julibarn Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 He he, jeg er stråleterapeut og kan gi deg et korrekt svar på dette Det er mange som tenker som deg, at maten vil inneholde skadelig "stråling" etter en runde i microen. Men det er faktisk veldig fint å varme mat i microen. Det sitter ikke igjen stråling i maten etterpå! For å beholde mest mulig vitaminer etc i mat så gjelder det å ikke overkoke maten, og ikke ha i for mye vann når man eks koker grønnsaker. Varmebad er det mest skånsomme. Så kommer micro (kommer selvfølgelig ann på hvor lenge maten står inni). Koking av mat er det som "ødelegger" maten mest. Og jo lenger maten koker, jo færre vitaminer blir det igjen i maten. Eneste faren med micro-behandlet mat er at maten blir ujevnt varm, så hvis man ikke blander maten godt så kan man risikere at man smaker på kald mat, og gir barnet kokvarm mat som det brenner seg på!
Herkules Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Så vidt jeg har forstått kan man micre mme men ikke mm siden mm inneholer noe som ikke mme gjør som blir borte ved for høy varme /micro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå