Gå til innhold

2+protein og 1+eggehvite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag og de fant protein og eggehvite i urinen. Legen sa at alt ellers så bra ut, men de skulle sende inn prøven. Ble litt egstelig og sånn, har vært litt kvalm og svimmel i det siste også. Håper det ikke er sv.forgiftning.. Noen andre som har opplevd dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, har hatt utslag på urinen min i flere uker nå, men når de sender den til kontroll så er det bare forurensing av prøven som gjør at det blir utslag. Utflod og uren prøve kan gi "falskt" utslag, så ikke bekymre deg enda. Ved svangerskapsforgiftning får man også mye vann (ødemer) i kroppen, og høyt blodtrykk.

Skrevet

Tusen takk for kjappt svar:=)

Skrevet

Så lenge protein ikke ligger over 4 så er det ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Hei. Har hatt akkurat samme utslag denne uken jeg også;) Har fire uker igjen, og ble ganske bekymret jeg og. Men så lenge blodtryket er lavt og man ikke har mye hevelser, så tror jeg det går greit. Enig med hun som sa at urene pøver gir "feil" utslag. Men er alltids litt stress å få sånne beskjeder....; alltids nok å bekymre seg for fra før;)

Skrevet

Jeg fikk litt utslag på eggehvite i dag, og jordmor sa at så lenge en ikke har høyt blodtrykk i tillegg er det ingen fare:)

Skrevet

Jeg dusjer meg nedentil før jeg tar urinprøven om morgenen ved kontroll. Du må og tisse noenn dråper før du tisser på glasset. Da unngår du forurenset prøve.

Har du mye vann i kroppen og har blodtrykket økt? Til eventuelt hva?

Skrevet

Jeg badet før jeg dro på kontroll idag, og hadde ikke med meg prøve hjemmefra.

Så den tok jeg der, så det var jo ikke dagens føste urin.

Har ellers ikke vært i særlig god form i dag. Litt kvalm og svimmel, samt litt tung pusten.

Men de gir vel beskjed hvis det er noe håper jeg.

skal på komtroll igjen neste fredag.

Takker for alle svar:=)

Skrevet

hva var blodtrykket ditt? siden du er kvalm og svimmel i tillegg. Også vil jeg bar informere om at proteiner er eggehvite. det betyr det sammme.

Skrevet

Blodtrykket var 110/60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...