Gå til innhold

Når skal dere vaske babyklærne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei...

jeg har begynt og vasket opp babyklær og lagt den i poser....

hehe =) litt tilig ute kanskje men jeg kjeda meg en dag så da gjor jeg det bare =) koselig =)

jeg har termin 14 april =) skal føde på molde sykehus.... enn du??

Jeg skal føde i haugesund ;) -håper jeg.. at ikke det skjer noe hvis vi evt er på tur... hehe.... Tror jeg venter et par uker med vaskingen... må få unnagjort et par eksamener først iallefall... Har innlevering 19 og 20 denne mnd... Så etter det kan jeg kose meg med å vaske babyklær.. ;)

har termin 4 april og har ikke vaska noe enda.

men fikk en pose med færdi vaskede klær fra en venninne. har "alt" i hus bortsett fra seng. å sikkert mye anna smått også..hehe stresse ikke, men d e jo "bare" 9 uker igjen

Annonse

blir nok ikke vasket og ordnet noe her før i slutten av mars begynnelsen av april. Hadde jeg kunnet hadde jeg sikkert gjort det allerede, men må vell bare vente til vi får flyttet inn der vi nskal bo og får ordnet til kommode og lignende til den lille som skal komme! :) Jeg gleder meg SÅÅÅÅ!

Har vasket 2 gensre, ellers ingenting.

Vil kjøpe en kommode først slik at jeg har en plass å legge tingene.

Denne kommoden blir tidligst kjøpt i begynnelsen på mars.

Men så føler jeg at jeg har god tid da....hadde ikke sånn roen sist!

Trmin 17.04

Har da begynnt for lenge siden jeg dah...Hehe..klarte ikke og vente lengre nei.. Og jeg er enda ikke ferdig, lagt ifra :) Bare elektrikern kommer nå så er alt nesten på plass.. Men føler at jeg egentlig ikke blir ferdig noen gang.

Jeg har ikke begynt enda......

Syns jeg vasker klær hele tiden ellers jeg:-)

Men begynner vell om ikke så veldig lenge så jeg også får sotert ut noe av det som Adriana brukte da hun var mindre:)

Selvom hun er babyen min enda da på snart 14 mnd:)

Annonse

Fordi det e so masse folk so fingra på dei i butikken.. Ikkje alle som vaska fingranne sine ette dei he vore på do, for eksempel... Ingen tarmbakteria på min nyfødte baby i vertfall.. =o) For å sette det på spissen... Alt babytøy innepakka eller ikke bør vaskes, da veit i vertfall du at det e reint... Enkelte produkt blir laga i utlandet, å det e nok ikkje alle so e like hygieniske der helder.. Berre en tanke... E ikkje alle tide ej vaska bukse og gensar som ej kjøpe til mej sjøl helder, men e litt meir "hysterisk" når det gjelde den lille babyen ej skal ha... =o)

Og så er det ofte produksjonsstøv o.l. i klærne. Eller hvis vi arver klær, så har de kanskje lagt en stund og støvet ned.. Derfor vasker jeg klærne først.. :) De små er jo ikke like utrustet som oss på lungefronten, og tenker at jeg er heller litt hysterisk helt i starten... Snuppa sine klær (snart 2 år) vasker jeg ikke alltid før de tas i bruk -iallefall ikke buksene.. hehe.. og sokkene... Men allt opp til str 74 ble vasket først..

Jeg vasker klærne fordi det kan være brukt en del lumske kjemikalier i tøyproduksjonen. Det er lurt å vaske og bruke samme vaskepulver på alt den første tiden. Lurt å ikke bruke skyllemiddel også. Det er best i forhold til allergi. Jeg ser ikke på meg selv som hysterisk, men vi har en del allergi i familien.

Det er veldig viktig å vaske alt nytt før bruk for å kvitte oss med overflødige fargestoffer og andre kjemikalier.. Det gjelder både barn og voksne. På de fleste sengetøy står det faktisk opplyst om at dette bør gjøres. Gjerne to ganger. Arvet tøy er faktisk det beste for småttiser:) Da er man sikker på at alle slike stoffer er borte:)

begynner neste helg=) må kjøpe eget vaskepulver til babyen min først. har kjøpt masse klær på salg og gleder meg til og vaske og tørke og legge de i kommoden=) men mest gleder jeg meg til og bruke det. har termin 6 april og i mars vil jeg ikke gjøre annet enn å gå og vagge=)

jeg vasker nye klær før bruk fordi mange klær er tilsatt ting og tang for at de ikke skal bli krøllete i butikken, eller for at de skal ligge pent i emballasjen. Sengtøy blandt annet er tilsatt flammehemmende produkter så på emballasjen til sengtøyet står det at de anbefaler at det vaskes 2 ganger før bruk. Derfor vasker jeg nytt sengtøy 2 ganger, brukt 1 gang.

har alle klærne etter nr 1 liggende på et koffertloft så jeg føler ikke at det er de reneste klærne når jeg tar dem ned!

Jeg har ikke begynt å vaske noe ennå. Var på Ikea i går og kjøpte kommode, så nå har jeg noe å legge alle de nusselige plaggene i! Gleder meg. Tenkte jeg skulle ta med meg storesøsken på det. De føler da at dem er en del av prosessen med å få babyen!

Jeg lurer på hvilke vaskemiddel og skyllemiddel en bør bruke evt. ikke bruke? Vet noen noe om det?

Jeg må innrømme at jeg har vasket alt jeg har i størrelse 50/ 56. Og tøybleiene. Alt ligger brettet og klart i en koffert mens vi pusser opp på soverommet vårt der babyen også skal sove. Gleder meg til å få en kommode på plass der de kan ligge.

Jeg er sykemeldt nå, har ni uker igjen til termin, og regner med å gyve løs på klærne i 62/68 også om ikke så lenge (har arva og fått ganske mye i alle mulige størrelser). Fin måte å forberede seg psykisk på at jeg ikke skal være gravid alltid, men at poenget faktisk er at jeg skal få en baby!

Jeg bruker neutral vaskemiddel uten parfyme. Og ikke skyllemiddel. Søstra mi strøk noen av klærne da hun var på besøk men jeg orker ikke å stryke, der går grensen.

jeg foretrekker blenda ;) -Andre vil kanskje anbefale neutral sine.. Vet ikke hva som er best, men her går det som sagt i blenda produkter.. -Og varierer litt med skyllemiddelet, så jeg ikke blir gal av samme lukta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...