MiniBassen Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Nå har vi begynt med fast føde i tillegg til mm og mme, og hun har begynt å få skikkelig treg mage.. Hun spiser så og si ikke grøt, men får mosa grønnsaker og frukt hver ettermiddag.. Har hørt at man kan blande maltekstrakt i grøten, men kan jeg blande det i grønnsakene hennes? Blir det ikke fryktelig ekkel smak da?? Eller finnes det noe annet smart? Også en ting til: Hun gnisser tenner! Det høres helt forferdelig ut.. Høres ut som hun tygger på småstein.. Ser også at hun har blitt litt sår på tannkjøttet av dette.. Er det noe jeg kan gjøre, eller må hun bare få lov til å holde på sånn?? Virker ikke som hun plages noe av det, men som sagt, det høres helt grusomt ut! Hun gnisser kun om dagen..
84 mamma Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Hei. Mot treg mage kan du prøve sviskesaft. Det er veldig effektivt. Har ikkje prøvd med malt i verken gaut eller grønnsaker, men det går fint an å bruke det i mme. Lykke til!
*bolla pinnsvin* Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Vi bruker å gi Sigurd sviskesaft før og etter maten + at vi blander soyaolje i grøten. Går sikkert an å blande det i frukt også, for det setter ikke smak.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Ikke sikkert det smaker vondt å ha det i grønnsakene heller. Smak selv og sjekk? Og selv om ikke du liker det, kan det jo hende hun gjør det.
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Min jente får også mm og mme, men har alltid i en teskje maltekstrakt mot treg mage. Den smaker ikke vondt, bare søtt og det liker de jo.. Bland i melken når den er varm. Det har funket veldig bra for oss ihvertfall. Et lite spørsmål: Hvor gammel er hun og hvordan legger du opp måltidene med mm, mme og fast føde? Min er snart 4 mnd og tenker på å begynne med fast føde da hun har begynt å ville ha mer mme. Men, jeg er så usikker på hva jeg skal gi henne av fast føde og hvor mye og når..
MiniBassen Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2007 Jenta mi er 5,5 mnd.. Vi prøvde å gi henne grøt da hun var 4,5, men da var det ikke snakk om! Er først nå i det siste at hun har fått smaken på grønnsaker, frukt og litt grøt.. : ) Vår dag er slik: Vi står opp en gang mellom klokken 08 og 09 Ammer henne en gang mellom klokken 09 og 10 Så får hun mme av en 120ml flaske (varierer veldig hvor mye hun vil ha..) Formiddagslur sånn i 11-12 tiden Rundt klokken 13 (av og til tidligere, men aldri senere) kommer hun inn og får grønnsaker og frukt (hjemmelaget mos begge deler..) Amming litt før hun skal sove Klokken 15 sover hun igjen Klokken 17 tar jeg henne inn Da forsøker jeg å gi henne grøt, om hun ikke vil ha da, prøver jeg igjen klokken 19 (en time før legging..) Ammer henne/gir henne mme/begge deler om hun ikke vil ha grøt Klokken 20 er det nattinatt.. : ) Veldig detaljert, men er ikke så flink til å fatte meg i korthet.. ; )
Gjest Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk! Ligner veldig på våre rutiner bortsett fra den faste føden, så dette skal jeg prøve etterhvert. Snuppa mi legger seg mellom ni og ti på kvelden, men etterhvert blir det nok tidligere. Takk for svar og lykke til med maltekstraken om du prøver den. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå