Bellen^2 Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jeg lagde en kjempestor sjokoladekake (langpanne) og masse kanelboller. Dagen etter fødte jeg:) Jeg synes det var kjempegreit å kunne ta opp noen kakestykker eller boller når vi fikk besøk av alle som skulle se det lille vidunderet. Mannen min fikk ansvaret for middagene de 14 dagene etter fødselen;)
Ny bebis i magen! Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Vi har så vanvittig liten fryser at jeg får ikke plass til noe sånt. Kanskje bare en bitteliten kake? Jeg satser på at besøkende tar med seg noe jeg da har jeg gjort når jeg har vært på besøk hos nyfødende venninner. De har satt stor pris på å få en fersk kake, eller bakst i gave.
Linni PuseGal Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Å jeg føler meg heldig. Nå jeg ligger i barsel så lager mor mat og kaker+++ så hun kommer å fyller opp fryseren.. Utrolig herlig
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Har ikkje kome så langt at eg har begynnt med baking enno, men har planar. Lefse og bollar er mine planar. Middagar er jo egentleg og ein grei ting å ha i frysen.... Pizza og pizzaboller må jo vera veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Hvorfor bør man lage mat og fryse ned, får man ikke noe tid når den lille kommer?? Jeg er helt grønn når det gjelder babyer, men har hørt at man er heldig hvis man får gå på do....! Visste ikke helt om det var tull eller sant:-() Hvis det er sant så bør jeg begynne å bake snart, det kan jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Hei! Ja, jeg gjorde det da jeg var gravid for 2 år siden og kommer absolutt til å gjøre det denne gangen også Jeg bakte dobbel porsjon med kanelboller og boller, og lagde mange porsjoner med forskjellige gryteretter(Toro). Er veldig enkelt,stek kjøtt/kylling, tilsett toropose og vann. Var gullverdt når den lille kom! Trodde ikke vi hadde plass i fryseren,men litt rydding gjorde susen. Utrolig hvor mye rart man har i fryseren....og det er ikke alt som holder seg i flere år faktisk! Kan nok hende jeg hadde hatt tid til å lage middag, men veldig godt å kunne konsentrere seg om den lille og samtidig føle seg som en god husmor, som varter opp med middag:) Jeg anbefaler det på det sterkeste!!!
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Har laget boller med vanilijekrem inni. De skal varmes litt i ovnen og er kjempe gode..Lett å lage!
Nr. 3 på vei... Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Har planer om å lage iskake (daimkake), boller, kanelsnurrer og hvetekringle ! Må vel begynne snart...
plutseligbolle Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 jeg liker fiskegrateng veldig godt. så jeg kan jo kjøpe noen sånne og ha i frysen. regner med at jeg eller i alle fall samboeren min greier å koke poteter. frosne grønnsaker kan man jo ha, det går jo fort og greit. hm. mye man skal tenke på.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har en mann som blir hjemme i 5 uker ca etter babyen er født,så jeg gidder ikke stresse med noe sånt.. Middag og sånn får han ta seg av,det er forresten han som lager middag til vanlig også! Når vi får gjester duger det med påsmurte rundstykker (de kommer vel ikke for maten sin del..) Da får mannen min ordne slikt... Kake kan med fordel droppes syns jeg.. For mye styr. Kan kjøpe en 2-liter is heller.. Har termin i mai jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå